KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/június
A KÉP MESTEREI
• Soós Tamás Dénes: „Soha nem bírtam lefilmezni a méltánytalanságot” Soós Tamás Dénes Beszélgetés Ragályi Elemérrel – 1. rész
AFROAMERIKAI FILMEK
• Paár Ádám: Fekete és fehér Rasszizmus vagy emancipáció
• Szirmák Erik: Fekete és fehér Rasszizmus vagy emancipáció
• Benke Attila: Hétköznapi rasszizmus Ha a Beale utca mesélni tudna
• Géczi Zoltán: Magas labda Fekete sportolók, fekete sportfilmek
ÚJ RAJ
• Horváth Eszter: Otthon is idegen ÚJ RAJ: Alain Gomis
LATIN-AMERIKAI LEGENDÁK
• Árva Márton: Elátkozott vérvonal La Llorona-filmek
• Teszár Dávid: Moziterápia Alejandro Jodorowsky
• Baski Sándor: A megvilágosodásig és tovább Jodorowsky – Moebius: Incal
FILMEMLÉKEZET
• Bikácsy Gergely: A sínjáró Buster Keaton Kanadában
PANORÁMA
• Forgács Iván: Piacvadászat T-34-gyel Orosz zsáner
MAGYAR MŰHELY
• Benke Attila: Egy betörő forradalma Trezor
• Báron György: A Budapest-Casablanca járat Curtiz
• Kovács Ágnes: Sárban cuppogó körömcipők Színdramaturgia: Ismeri a szandi mandit?
• Tóth Klára: A Béres-példa Cseppben az élet
• Schubert Gusztáv: A Múzsa jogot tanul Mozgókép és paragrafusok
FESZTIVÁL
• Vincze Teréz: Régi csodák, mai árnyak Hongkong
• Szalkai Réka: Befejezetlen jelen Rotterdam
KRITIKA
• Huber Zoltán: Függőségi iszonyok Szeretlek mint Állat!
• Barotányi Zoltán: Ország gyöngye, aranya Pécsi szál
• Kolozsi László: A fájdalom is dicsőséges Fájdalom és dicsőség
• Pörös Géza: Quinta essentia Éter
• Kránicz Bence: Szökési sebesség Csillagok határán
STREAMLINE MOZI
• Pethő Réka: Fenyegető művészet Dan Gilroy: Velvet Buzzsaw
MOZI
• Barkóczi Janka: Három egyforma idegen
• Varró Attila: Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány
• Kolozsi László: A hűséges férfi
• Kovács Kata: Erdei boszorkány: Tűzpróba
• Fekete Tamás: A szavak ereje
• Pazár Sarolta: Szívek királynője
• Tüske Zsuzsanna: Csaló csajok
• Vajda Judit: A gyermek
• Huber Zoltán: Brightburn – A lángoló fiú
• Baski Sándor: Bosszúállók: Végjáték
DVD
• Pápai Zsolt: Butch Cassidy és a Sundance Kölyök
• Benke Attila: Parázs a szívnek
• Gelencsér Gábor: Csandra szekere
• Kránicz Bence: Wanted
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Kik is azok a feministák?

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A balszerencse áradása

Csillag Márton

Egyes vélekedések szerint a kilencvenes években felnőtté vált korosztály azért olyan puhány, mert a gyermekkorukban beléjük oltott kelet-német és csehszlovák ifjúsági filmek – a haladó szellemű nevelőszándék és a közvetített társadalomkép ellenére – nem az életre készítették fel őket. Ha ez a feltevés igaz, akkor a következő évtizedekben csupa talpraesett, agyafúrt honpolgár veszi kezébe a privát- és közélet irányítását: egyesek sárkányfoggal töltik majd ki számlatömbjüket, a háziasszonyok perelik a gyártót, ha nem repül a seprű, a Lemony Snicket történetein felcseperedő gyerekek pedig senkiben sem bíznak majd – így lesznek csak igazán boldogok! Az évente adagolt Potter-pirulák után új gyógyszer került ugyanis piacra, egy nagyobb dózisban fogyasztható, garantáltan amerikai mesetermék, melynek első filmes feldolgozása a Myers-féle Macska-film modorában neveli fokozott óvatosságra gyermekeinket. A San Franciscó-i illetőségű Daniel Handler már húsznál is több mesét publikált írói alteregója, Lemony Snicket neve alatt, és az első kilencből 50 millió példány kelt el. A misztikus retróban otthonosan mozgó Brad Silberling rendező (Angyalok városa, Holdfényév) és a fantázia-gyilkos CGI egyik legjobb barátjának mondható Emmanuel Lubezki operatőr (A Macska – Le a kalappal!) most az első három epizódból kovácsolt nagyjátékfilmet az interripacs Jim Carrey főszereplésével. Ő alakítja a fondorlatos Olaf grófot, aki a rejtélyes körülmények között megárvult Baudelaire-gyerekek pénzét akarja megkaparintani – természetesen mindenáron. Ha Tim Burton egyszer megnézi ezt a pszeudo-gótikus bilihorrort, biztosan elintézi, hogy legalább utólag felégessék a díszleteket, addig is csapjunk fel egy Benedek Elek-kötetet és kapcsoljuk ki a tévét.

 

A balszerencse áradása

Lemony Snicket's – A Series of Unfortunate Events – amerikai, 2004. Rendezte: Brad Silberling. Írta: Daniel Handler, Robert Gordon. Kép: Emmanule Lubezki. Zene: Thomas Newman. Szereplők: Jim Carrey (Olaf gróf), Emily Browning (Violet Baudelaire), Liam Aiken (Klaus), Kara Hoffman (Sunny), Timothy Spall (Mr. Poe), Meryl Streep (Josephine néni). Gyártó: Paramount – DreamWorks. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 108 perc.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/04 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8210