KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/január
FRANCIA ÁRNYAK
• Ádám Péter: A dicsőség páriái Francia indokínai háború
• Bayer Antal: Balmorál nyugaton, keleten
• Fekete Tamás: Férfiak a Purgatóriumban Francia börtönfilmek
• Varró Attila: Vidocq visszatér Párizs császára
ANIMÁCIÓ
• Varga Zoltán: Szétmállott babaházak Jan ©vankmajer-portré – 2. rész
• Herczeg Zsófia: Történetek az elrajzolt világból Anilogue
• Lovas Anna: Két világ Mirai – Lány a jövőből
MAGYAR MŰHELY
• Kovács Ágnes: A gammagörbe alja Beszélgetés Sára Sándorral
• Morsányi Bernadett: Álmok múlt időben Sára Sándor: Dear India; Transzszibériai álom
• Soós Tamás Dénes: „Néha úgy érzem, átok ül rajtam” Beszélgetés Pálfi Györggyel
• Szíjártó Imre: Kisebbségek találkozásai Nemek és etnikumok terei a magyar filmben
ÚJ RAJ
• Gyenge Zsolt: Megrendezett történelem Radu Jude
FILM/TÉVÉ/REMAKE
• Varró Attila: Vérfrissítések Brit sorozat, amerikai film
• Huber Zoltán: Az illúzió mesterei Kettős szerepben
• Pethő Réka: Formálódó kísértetek A Hill House szelleme
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Érzelmek, szenvedélyek, történelem Gdynia
• Klacsán Csaba: A dolgok állása Verzió
• Baski Sándor: Csontzene vastapssal Sitges 2018
KRITIKA
• Baski Sándor: Vérré válik Bolti tolvajok
• Teszár Dávid: Drogfolklór Az átkelés madarai
• Barkóczi Janka: Válaszúton Mindenki tudja
• Vajda Judit: Megcsalás meg ámítás BÚÉK
• Varró Attila: Minden mozog Ragadozó városok

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Üldözési mánia

Mátyás Péter

 

Az Airport! és a Csupasz pisztoly rendezõje, Jerry Zucker új opusában az egyik Las Vegas-i kaszinó tulajdonosa őrült játékot eszel ki. Az új-mexikói Silver City csomagmegőrzőjében kétmillió dollárt tartalmazó bőröndöt helyeznek el, és a kisorsolt hat játékos közül az nyer, aki a leggyorsabban teszi meg a csaknem ezer kilométeres távolságot. Szabályok nincsenek, a résztvevők utazhatnak autón és vonaton, sőt helikopteren is, küzdhetnek egyedül vagy családtagjaik segítségével. Az ötlet visszaköszön a Nyolcvan nap alatt a Föld körül és a Verseny a javából című filmekből, nélkülözve ezek eleganciáját és báját. Zucker munkája ugyanis az önkívületig fokozza a pénz utáni hajszát, hogy elfeledtesse velünk a forgatókönyv mesterkéltségét és logikai bukfenceit. Ebben a rohanásban a bohózat elemei előre kiszámíthatóak és másodkézből valók, a viccek és vizuális gegek pedig sekélyesek és egyhangúak. A humor sortüze ezért inkább ellaposítja a filmet, megöli maradék érdeklődésünket. A sztárok is csődöt mondanak, Rowan Atkinson (Mr. Bean) mulatságos járása és arcjátéka már a könyökünkön jön ki, de a Monty Python társulat egykori tagja, John Cleese is méltatlan hírnevéhez. A néző kevés inspirációt kap a nevetésre, kivéve azt a jelenetsort, amikor az egyik versenyző, a zsidó családfő újfasiszták által fenntartott múzeumba téved, majd innen elmenekülve, Hitlernek maszkírozva betoppan a második világháborús veteránok ünnepségére. Az effajta szellemességből több kellett volna a sikerhez, mert az infantilis rajzfilmből, a Flúgos futamból átvett heves ütlegelések vagy idétlen vihorászások csak növelik csalódottságunkat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/03 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2496