KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/november
HOLLYWOOD CENZORAI
• Pápai Zsolt: Bűn és büntetlenség Óhollywood – Budapest
• Hegedüs Márk Sebestyén: Amerikai lázadó Preston Sturges és a Hays-kódex
• Varró Attila: Doktor Dorothy és Ms. Arzner Dorothy Arzner
• Vincze Teréz: A csillagszületés mítosza Csillag születik
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Apák a fiúkról Ifjúságkép a 60-as évek magyar filmjeiben – 2. rész
• Szalkai Réka: Egy nehéz nap Beszélgetés Szilágyi Zsófiával
• Kovács Bálint: A nő huszonnégyszer Egy nap
• Pető Szabolcs: Curtiz Kanadában Beszélgetés Topolánszky Tamás Yvannal
• Kovács Gellért: „Picassót sem lehet átdolgozni” Beszélgetés Milorad Krstić-csel
• Benke Attila: Festményrablós terápia Ruben Brandt, a gyűjtő
• Klacsán Csaba: Jó lenne, ha lennének hősök Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
EURÓPAI RÉMMESÉK
• Varga Zoltán: A gyötrelem összeesküvői Alex van Warmerdam enigmái
• Dunai Tamás: Intertextuális olvasztótégely Neil Gaiman: Sandman
• Varró Attila: Haláltáncok Luca Guadagnino: Suspiria
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kísérletből intézmény Miskolc – CineFest
ÚJ RAJ
• Soós Tamás Dénes: A határátlépő ZiadDoueiri
KRITIKA
• Huber Zoltán: A betöltendő űr Az első ember
• Vágvölgyi B. András: Az igazság kiüresítéséről Donyeci történetek
• Kovács Patrik: Mint űzött vad A szent és a farkas
• Teszár Dávid: Gangnam ballada Gyújtogatók
• Kolozsi László: Ledarált Paradicsom Paraziták a paradicsomban
MOZI
• Fekete Tamás: A fakír, aki egy IKEA-szekrényben ragadt
• Lichter Péter: Bohém rapszódia
• Vajda Judit: A Meztelen Juliet
• Kránicz Bence: A végzet órája
• Kovács Kata: Legénybúcsú Bt.
• Huber Zoltán: Venom
• Benke Attila: 22 mérföld
• Kovács Patrik: Húzós éjszaka az El Royale-ban
• Pethő Réka: A bűnös
• Roboz Gábor: Gyémánthajsza
• Baski Sándor: Halloween
• Varró Attila: Látlak
DVD
• Kránicz Bence: Egy magányos tinédzser
• Benke Attila: A hitehagyott
• Géczi Zoltán: Betörés
• Pápai Zsolt: Fedőneve: Donnie Brasco
• Kovács Patrik: A gyilkosság filozófiája
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Rosszbarátok

Alföldi Nóra

Big Nothing – amerikai–kanadai, 2006, Rendezte: Jean-Baptiste Andrea. Szereplők: David Schwimmer, Simon Pegg, Alice Eve. Forgalmazó: Forum Home Entertainment. 86 perc.

 

Úgy tűnik, hogy a rőt hajú Simon Pegg (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok) jelenléte egy filmben mára speciális minőséget garantál. A szinte minden műfajra kiterjedő kreditképessége szeretetreméltóan kisstílű karakterében, valamint zsánerközi humorfutár mivoltában keresendő. Pegg lassan, de biztosan népszerű importcikké avanzsál – így viszi el a hátán ezt a kanadai–angol koprodukcióban készült fekete komédiát.

Charlie, a jobb napokat látott író és Gus lúzerként tengeti napjait a helyi telefonos ügyfélszolgálat-centerben, és feszültség levezetésként trágár beszólásokkal zrikálja a segítségre szoruló klienseket. Amikor egy baki miatt elveszítik állásukat, Gus előáll a nagy ötlettel: úgy szerezzenek pénzt, hogy zsarolják meg kisvárosuk pornófüggő plébánosát. Az ártalmatlannak tűnő csíny perceken belül egy, a Coen fivéreket idéző, abszurd és felfejthetetlen bűntény-láncolatot generál, melyben a fordulatok, a hamis identitások és a véletlenek száma nagyjából megegyezik a jelenetek számával. A vizuálisan kissé steril filmben a feszültséget a tempó diktálja, a cselekmény fonákságainak frusztráló hatását pedig pajkos kikacsintások oldják (a klasszikus A Thomas Crown-affértól kezdve a Mementóval bezárólag), melyek üdén átszínezik az itt-ott neo-noirba hajló, kellemes szituációs komédia hangulatát.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9219