KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/november
HOLLYWOOD CENZORAI
• Pápai Zsolt: Bűn és büntetlenség Óhollywood – Budapest
• Hegedüs Márk Sebestyén: Amerikai lázadó Preston Sturges és a Hays-kódex
• Varró Attila: Doktor Dorothy és Ms. Arzner Dorothy Arzner
• Vincze Teréz: A csillagszületés mítosza Csillag születik
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Apák a fiúkról Ifjúságkép a 60-as évek magyar filmjeiben – 2. rész
• Szalkai Réka: Egy nehéz nap Beszélgetés Szilágyi Zsófiával
• Kovács Bálint: A nő huszonnégyszer Egy nap
• Pető Szabolcs: Curtiz Kanadában Beszélgetés Topolánszky Tamás Yvannal
• Kovács Gellért: „Picassót sem lehet átdolgozni” Beszélgetés Milorad Krstić-csel
• Benke Attila: Festményrablós terápia Ruben Brandt, a gyűjtő
• Klacsán Csaba: Jó lenne, ha lennének hősök Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
EURÓPAI RÉMMESÉK
• Varga Zoltán: A gyötrelem összeesküvői Alex van Warmerdam enigmái
• Dunai Tamás: Intertextuális olvasztótégely Neil Gaiman: Sandman
• Varró Attila: Haláltáncok Luca Guadagnino: Suspiria
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kísérletből intézmény Miskolc – CineFest
ÚJ RAJ
• Soós Tamás Dénes: A határátlépő ZiadDoueiri
KRITIKA
• Huber Zoltán: A betöltendő űr Az első ember
• Vágvölgyi B. András: Az igazság kiüresítéséről Donyeci történetek
• Kovács Patrik: Mint űzött vad A szent és a farkas
• Teszár Dávid: Gangnam ballada Gyújtogatók
• Kolozsi László: Ledarált Paradicsom Paraziták a paradicsomban
MOZI
• Fekete Tamás: A fakír, aki egy IKEA-szekrényben ragadt
• Lichter Péter: Bohém rapszódia
• Vajda Judit: A Meztelen Juliet
• Kránicz Bence: A végzet órája
• Kovács Kata: Legénybúcsú Bt.
• Huber Zoltán: Venom
• Benke Attila: 22 mérföld
• Kovács Patrik: Húzós éjszaka az El Royale-ban
• Pethő Réka: A bűnös
• Roboz Gábor: Gyémánthajsza
• Baski Sándor: Halloween
• Varró Attila: Látlak
DVD
• Kránicz Bence: Egy magányos tinédzser
• Benke Attila: A hitehagyott
• Géczi Zoltán: Betörés
• Pápai Zsolt: Fedőneve: Donnie Brasco
• Kovács Patrik: A gyilkosság filozófiája
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Deadpool 2.

Herpai Gergely

Deadpool 2. – amerikai, 2018. Rendezte: David Leitch. Írta: Ryan Reynolds, Rhett Reese és Paul Wernick. Kép: Jonathan Sela. Zene: Tyler Bates. Szereplők: Ryan Reynolds (Wade), Josh Brolin (Kábel), Zazie Beetz (Domino), Julian Dennison (Tűzököl), T.J. Miller (Weasel). Gyártó: Marvel Entertainment / Kinberg Genre. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 119 perc.

 

Groteszk humor, a Marvel-univerzum tabuinak fricskázása, és egy bohóckodó szuperhős: ezek a Deadpool-franchise kellékei, amely immár a második résszel pró-bálja magát belopni a nézők szívébe. A kaszkadőrből rendezővé vált David Leitch-nek, illetve az akciófilmhősből inkább komikussá avanzsált Ryan Reynoldsnak köszönhetően a második rész ismét szórakoztató, és közös munkájuk az egyébként nem túlzottan epikus akciójelenetek meglehetősen izgalmassá, a poénokat pedig kacagtatóvá varázsolja – noha a rendkívül egyszerű forgatókönyv által felvázolt rettenetesen bugyuta alaptörténetről nem minden esetben lehet eldönteni, vajon önmaga paródiája szeretne lenni, vagy helyenként tényleg komolyan gondolták az alkotók.

Pontosan az a film legnagyobb problémája: amikor valóban komoly élethelyzeteket próbál ábrázolni, érzelmekkel, szerelemmel és drámával (például Wade Wilson és barátnője, Vanessa között), akkor a legostobább, legirritálóbban giccses és klisés szintre süllyed le, amit elég nehéz megemészteni - különösen az egyébként tényleg kacagtató jelenetekkel összevetve. Ami azonban mindenképpen jó pont és előrelépés az előző részhez képest, hogy az abban szereplő borzasztóan egysíkú főgonosz és a sablonos végső összecsapással összehasonlítva itt némileg megerőltette a fantáziáját a film öt forgatókönyvírója (köztük Ryan Reynolds is). Még ha az olyan klasszikus akcióparódiáknak a Deadpool 2 még a nyomába sem ér, mint a Jean-Paul Belmondo főszereplésével készült A káprázatos (miként Reynolds sem ér fel Belmondo komikusi képességeihez), akinek az előző Deadpool tetszett, az nagy eséllyel ebben a részben sem fog csalódni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/06 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13682