KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/november
HOLLYWOOD CENZORAI
• Pápai Zsolt: Bűn és büntetlenség Óhollywood – Budapest
• Hegedüs Márk Sebestyén: Amerikai lázadó Preston Sturges és a Hays-kódex
• Varró Attila: Doktor Dorothy és Ms. Arzner Dorothy Arzner
• Vincze Teréz: A csillagszületés mítosza Csillag születik
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Apák a fiúkról Ifjúságkép a 60-as évek magyar filmjeiben – 2. rész
• Szalkai Réka: Egy nehéz nap Beszélgetés Szilágyi Zsófiával
• Kovács Bálint: A nő huszonnégyszer Egy nap
• Pető Szabolcs: Curtiz Kanadában Beszélgetés Topolánszky Tamás Yvannal
• Kovács Gellért: „Picassót sem lehet átdolgozni” Beszélgetés Milorad Krstić-csel
• Benke Attila: Festményrablós terápia Ruben Brandt, a gyűjtő
• Klacsán Csaba: Jó lenne, ha lennének hősök Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
EURÓPAI RÉMMESÉK
• Varga Zoltán: A gyötrelem összeesküvői Alex van Warmerdam enigmái
• Dunai Tamás: Intertextuális olvasztótégely Neil Gaiman: Sandman
• Varró Attila: Haláltáncok Luca Guadagnino: Suspiria
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kísérletből intézmény Miskolc – CineFest
ÚJ RAJ
• Soós Tamás Dénes: A határátlépő ZiadDoueiri
KRITIKA
• Huber Zoltán: A betöltendő űr Az első ember
• Vágvölgyi B. András: Az igazság kiüresítéséről Donyeci történetek
• Kovács Patrik: Mint űzött vad A szent és a farkas
• Teszár Dávid: Gangnam ballada Gyújtogatók
• Kolozsi László: Ledarált Paradicsom Paraziták a paradicsomban
MOZI
• Fekete Tamás: A fakír, aki egy IKEA-szekrényben ragadt
• Lichter Péter: Bohém rapszódia
• Vajda Judit: A Meztelen Juliet
• Kránicz Bence: A végzet órája
• Kovács Kata: Legénybúcsú Bt.
• Huber Zoltán: Venom
• Benke Attila: 22 mérföld
• Kovács Patrik: Húzós éjszaka az El Royale-ban
• Pethő Réka: A bűnös
• Roboz Gábor: Gyémánthajsza
• Baski Sándor: Halloween
• Varró Attila: Látlak
DVD
• Kránicz Bence: Egy magányos tinédzser
• Benke Attila: A hitehagyott
• Géczi Zoltán: Betörés
• Pápai Zsolt: Fedőneve: Donnie Brasco
• Kovács Patrik: A gyilkosság filozófiája
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Kaptár: Utolsó fejezet

Benke Attila

Resident Evil: The Final Chapter – ausztrál-kanadai-német, 2016. Rendezte és írta: Paul W. S. Anderson. Kép: Glen MacPherson. Zene: Paul Haslinger. Szereplők: Milla Jovovich (Alice), Ali Larter (Claire), Iain Glen (Dr. Isaacs), Shaw Robert (Wesker), Ever Gabo Anderson (Vörös Királynő). Gyártó: Capcom, Constantin Film. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

 

A filmes Resident Evil-franchise témájához híven nagy túlélő, hiszen a Paul W. S. Anderson által istápolt széria csodával határos módon immár 15 éve jól teljesít a pénztáraknál. A Kaptár sikere komoly rejtély, mivel már az ész nélküli trancsírozásról szóló 2002-es első rész sem volt köszönőviszonyban a feldolgozás alapját jelentő, lassú és feszült túlélő horror videójátékokkal. Ráadásul – miként az egyre manírosabb Walking Dead tévésorozat is ékesen bizonyítja – a George A. Romero és Lucio Fulci által felfuttatott zombizsáner lassan kifullad.

Szerencsére a legújabb Kaptár-mozi, az Utolsó fejezet címében is ígéretet tesz, hogy a részről részre kínosabb, önparódiába hajló sztorit ezzel az epizóddal lezárja. Az Utolsó fejezetben megtudjuk, miért fejlesztették ki és szabadították el az emberiséget agresszív élőhalottá változtató T-vírust, amit most egy antivírussal készülnek semlegesíteni a gonosz Umbrella nagyvállalatnál, hogy kiirtsák a fertőzötteket, majd a maradék túlélőt is egy „új világ” felépítésének reményében. Ezért a kábulatból magához térő Alice-nek a ravasz mesterséges intelligencia, a Vörös Királynő hívására vissza kell térnie Raccoon City-be, hogy megakadályozza az újabb tragédiát.

Az Utolsó fejezet nem kínál túl sokat: ismét őrült tudósok, zombitámadások, pár újfent nagyon érdektelen mellékszereplő és nyakatekert cselekménycsavarok keresztezik Alice útját a nyilvánvaló végkifejletig. Így meglepetések híján az akció az érdeklődés fenntartása az akciókra marad, az összecsapások azonban teljesen átlagosak, és az ideges, szinte párkockás vágásokkal az alkotók még ezeket is élvezhetetlenné szabdalták. A záró képsorok és az Utolsó fejezet eddigi bevételi adatait látva pedig aggódhatunk, hogy ez a kasszáknál érthetetlen módon sikeres trash-film mégsem az utolsó epizód volt Alice lapos történetéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13129