KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/augusztus
TERMÉSZET VS. CIVILIZÁCIÓ
• Nemes Z. Márió: A Nagy Szakadék Xenoökológia a természet „halála” után
MAGYAR MŰHELY
• Pazár Sarolta: Ráncok a lélekben Zolnay Pál (1928-1995) – 2. rész
TERMÉSZET VS. CIVILIZÁCIÓ
• Varró Attila: Végtelen világ Sarkvidéki ökohorror
• Pernecker Dávid: Annyi mindent nem láttunk még Bolygónk, a Föld 2.
• Barotányi Zoltán: Fentről minden szebb Volt egyszer egy bolygó
ÚJ RAJ
• Pernecker Dávid: Szembe nézni, nem megtörni Alex Garland
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Lélekmérnök önarcképek Kádár-kori álmok
• Soós Tamás Dénes: „Feketeseggű lettem” Beszélgetés Csuja Lászlóval
• Kránicz Bence: Eszkimó asszony gyereket nevel Virágvölgy
• Szivák Bernadett: Aki bújt, aki nem Beszélgetés Schwechtje Mihállyal
JURAJ HERZ
• Zalán Vince: Valóságos és képzelt sátánok Juraj Herz (1934 – 2018)
• Varga Zoltán: Macskaszemen keresztül Juraj Herz rémmeséi
PASOLINI
• Pólik József: A sivatag polgárai Pasolini Teoréma – 2. rész
PERZSA TÜKÖR
• Kránicz Bence: A tiltás virágai Jafar Panahi és a cenzúra
PASOLINI
• Csantavéri Júlia: Archaikus modernitás Pasolini és a görög mítoszok
KÖNYV
• Mészáros Márton: Közép-Európából importálva Muszatics Péter: Bécs, Budapest, Hollywood
• Varga Zoltán: Párhuzamosok találkozása Lichter Péter: Utazás a lehetetlenbe
• Schubert Gusztáv: Keserű igazságok Gervai András: Állami álomgyár
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Labdarúgó-világbajnokság A bíró szeme
KRITIKA
• Szíjártó Imre: Egy nyáron át énekelt Nyár
• Baski Sándor: Nem vagyok boszorkány Nők pórázon
• Pethő Réka: Hatását vesztett optimizmus Könyvesbolt a tengerparton
• Benke Attila: Drogbárók végzete Sicario 2. A zsoldos / Escobar
MOZI
• Varró Attila: Skate Kitchen
• Vincze Teréz: Ízlés szerint fűszerezve
• Baski Sándor: A kutyám nélkül soha
• Kovács Patrik: Szupercella 2: Hades
• Tüske Zsuzsanna: Sodródás
• Huber Zoltán: Felhőkarcoló
• Benke Attila: Hangya és Darázs
• Varga Zoltán: A hihetetlen család 2.
• Parádi Orsolya: Papás-babás
• Soós Tamás Dénes: Haverok harca
• Kovács Kata: Túl szexi lány
• Fekete Tamás: Mamma Mia! Sose hagyjuk ABBA
DVD
• Benke Attila: Megcsalási engedély
• Pápai Zsolt: Sidney Hall eltűnése
• Géczi Zoltán: Sötétségben
• Kovács Patrik: Gyerekrablók
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Franciaország sötét oldala

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Micsoda nők!

Vajda Judit

Sous les jupes des filles – francia, 2014. Rendezte: Audrey Dana. Írta: Audrey Dana, Muriel Magellan, Cécile Sellam, Raphaelle Valbrunne. Kép: Giovanni Fiore Coltelacci. Szereplők: Isabelle adjani (Lily), Laetitie Casta (Agathe), Alice Belaidi (Adeline), Audrey Dana (Jo), Julie Ferrier (Fanny). Gyártó: Fidélite Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált 116 perc.

 

A két mesterlövész maszkulin szemszögből előadott hűtlenségi katalógusa után két évet kellett várni egy, a női szexualitásra kíváncsi francia vígjátékra. Habár 2009-ben készült már számos női figurát felvonultató, hangsúlyosan feminin témát feldolgozó francia film (Színésznők bálja), a Micsoda nők! a honfitársak helyett a Meg Ryan nevével fémjelzett Nők nyomdokait követi. Audrey Dana színésznő rendezői debütálása emellett hasonló eszközzel él, mint az említett A két mesterlövész, csak szkeccsfilm helyett egybeszövi a különféle sztorikat, és sokszereplős, sokszálú narratívával dolgozó tablófilmben fogalmazza meg, milyen különböző kihívásokkal küszködnek ma a francia nők.

A szélsőségesen nőies és szigorúan szexuális (menzesszel kezdődő és cunilingusszal végződő) Micsoda nők! több ponton is emlékeztet a Meg Ryan-féle elődre. A cselekményt mozgató konfliktusok itt is, ott is egy-egy jellegzetesen nőies esemény során érnek nyugvópontra (a Nőkben divatbemutató, itt ruhavásár folyamán), és rokon a szeretővel kapcsolatfelvételt kezdeményező megcsalt feleség motívuma is. Ám a viszonylag egységes Nőkkel szemben a Micsoda nők!-ben aránytalanságot okoz, hogy a sok szál nem egyforma súllyal jelenik meg: a barátnőt kereső üzletasszony, a félénk ügyvédnő, a leszbikussággal kacérkodő htb. és a szeretőjét megöröklő nimfomániás sztorija rátelepszik a többire, míg a szexmegszállottá váló buszsofornőhöz és a neurotikus nőgyógyászhoz kapcsolódó vonalról gyakran megfeledkeznek az alkotók. Egyenrangú elemként kerül egymás mellé ugyanakkor gyilkossággal súlyosbított családi dráma, rákbetegség és hányós-mellbimbócincálós burleszk – ami további zavart okoz. A Micsoda nők! mindezek miatt zavarba ejtő és nem elég fajsúlyos alkotás, ugyanakkor a francia film nem egy nagy nevének ad lehetőséget jutalomjátékra.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11750