KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/január
TECHNIKA ÉS MÁGIA
• Borbíró András: Digitális délibábok Technokrata mágia
• Hirsch Tibor: Sejtfal kontra műszerfal Fantasztikus tudomány
• Huber Zoltán: Zsugorfóliás csomagolás Kicsinyítés
FILMEMLÉKEZET
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos – 1. rész Bánky Viktor
• Godard Jean-Luc: Bevezetés egy (valódi) filmtörténetbe Jean-Luc Godard
• Vajda Judit: Ocsúból a tiszta búzát A filmművészet története – Egy odüsszeia
ÚJ RAJ
• Roboz Gábor: A hiányzó másik Új raj: YorgosLanthimos
• Varró Attila: Trójai faló A szent szarvas meggyilkolása
FILM / KÉPREGÉNY
• Ádám Péter: „Tintin – én vagyok” Hergé papírmozija
BALKÁN EXPRESSZ
• Szíjártó Imre: Szerelmi ügyek Dušan Makavejev pályakezdése
• Balázs Attila: A magányos szervezet titka Makavejev, a rebellis
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: Az ember, akit háromszor is meg lehet ölni Beszélgetés Szász Jánossal
• Zalán Vince: Csataterek Rózsa János doku-trilógiája
• Tóth Klára: „Mért ne legyek tisztességes…?” Tóth Péter Pál: A Gulyás testvérek
• Kornis Anna: Élet-minta Kármentő Éva: Muszter
FESZTIVÁL
• Kovács Patrik: Képekbe fojtva Verzió
• Baski Sándor: A nő megfizet Sitges
• Bartal Dóra: A kapitalizmus határai Jihlava
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Jóban, rosszban Better Call Saul
KRITIKA
• Kránicz Bence: A mi fiunk A Viszkis
• Vincze Teréz: A miniszter asszony félrelép A vendégek
• Huber Zoltán: Erre tovább Legjobb úton
• Beretvás Gábor: Légembólia Életem legrosszabb napja
• Barkóczi Janka: A társalgás logikája Jöjj el napfény!
MOZI
• Pethő Réka: Fortunata
• Varró Attila: Floridai álom
• Margitházi Beja: Kutyák
• Nevelős Zoltán: Lucky
• Zsubori Anna: Loving Vincent
• Vajda Judit: Szex, ex, szerelem
• Kovács Marcell: Bőrpofa
• Kránicz Bence: Szabadulószoba
• Alföldi Nóra: Szerelem tesztelve
• Roboz Gábor: 24 óra a halálig
• Sepsi László: 68 lepedő
• Tüske Zsuzsanna: Az igazi csoda
DVD
• Pápai Zsolt: A szerelem vak
• Gelencsér Gábor: Fábri Zoltán 100 (Gyűjteményes kiadás I.)
• Kovács Patrik: Gyilkosság az Orient Expresszen
• Kránicz Bence: Batman Kétarc ellen
• Horányi Péter: A halászkirály legendája
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hair

Pápai Zsolt

Hair – amerikai, 1979. Rendezte: Miloš Forman. Szereplők: John Savage, Treat Williams, Beverly D’Angelo. Forgalmazó: Independent. 115 perc.

 

Kevés kort-tévesztettebb hollywoodi film ismeretes Miloš Forman Hairjénél. Amikor – 1979-ben – leforgatják, az ellenkulturális mozgalmak világmegváltó hevülete avétos emlék csupán, a vietnami kudarc őszinte feldolgozása pedig még alig kezdődött meg (sőt – mint a Csillagok háborúja jelzi –  éppenséggel az erőpolitika újralegitimálása dívik Hollywoodban), ráadásul a Hair akkor is megkésett mozi, ha Forman személye okán bizonyos kelet-európai események –  ’68 tavasza és ősze – parabolájának látjuk. Nem véletlenül bukik hatalmasat a bemutatásakor – hogy aztán tyúklépésben haladva szép lassan felfedezze magának kritikus és néző is. A redivivus nemcsak azért következik el, mert mai szemmel – illetve már a kilencvenes években is – a Hair sokkal aktuálisabb, mint az elkészülésekor volt (idősebb és ifjabb Bush a családi bizniszt támogató kalandorpolitikája sokat tett azért, hogy az üzenete – úgymond – felfrissüljön), hanem azért is, mert végre lett idő elmerengeni formai megvalósításának perfekcionizmusán. Lehet – sőt biztos –, hogy van Forman mesternek jobb filmje, de olyan nagyon kevés, amelyben a montázstechnika olajozottabb, a hangkulissza-építés kimunkáltabb, a kameravezetés innovatívabb, a nagyjelenek koreográfiája hatásosabb lenne. Didaktikussága megbocsátható, a soundtrack tételeinek legalább fele örök klasszikus, a központi figurát, Bergert adó Treat Williamsnél pedig kevés jobb, karizmatikusabb – egyúttal, sajnos, elfeledettebb – színész van a korban. Csak azokat a férfifrufrukat tudnánk feledni!

Extrák: Előzetes.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14200