KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Übergáz

Benke Attila

Stuber – amerikai, 2019. Rendezte: Michael Dowse. Írta: Tipper Clancy. Kép: Bobby Shore. Zene: Joseph Trapense. Szereplők: Kumail Nanijani (Stu), Dave Bautista (Vic), Iko Uwais (Teijo), Natalie Morales (Nicole), Mira Sorvino (McHenry), Betty Gilpin (Becca). Gyártó: 20th Century Fox. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 105 perc.

 

Az akciófilm királyai, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger túl a hetvenen sem kívánnak visszavonulni, bár akadnak trónkövetelőik: az A-kategóriából ki-kiszoruló Jason Statham és Vin Diesel, az utóbbi években akció-vígjátékokkal sikereket elérő Dwayne „The Rock” Johnson vagy a másik ex-pankrátor, A galaxis őrzői egyik közkedvelt karakterét megformáló Dave Bautista. A Szupercella 2–3-ban Stallone-nal együtt lövöldöző Bautista az akciósztárok sikerreceptjét követi: legújabb filmje egy akció-vígjáték, amelyet ő és a főhőst alakító Kumail Nanijani (Rögtönzött szerelem) varázsolnak szórakoztató blődlivé.

Az Übergáz a klasszikus buddy cop filmek szerelemgyermeke. Vic, az idősödő rohamrendőr a Teijo nevű drogdílert üldözve gyengülő látása miatt elveszíti társát és a bűnöző nyomát is. Fél év múlva Teijo ismét feltűnik a színen, ám éppen a nagy drogüzlet és leszámolás napján műtik meg Vic szemét is, így aztán a férfi nem lőhet, nem vezethet. A makacs nyomozó mégis volán mögé ül, aminek baleset lesz a vége, ezért az Uber mobil-alkalmazáson keresztül kénytelen felfogadni a lúzer Stut, aki nemcsak sofőrje, de mintegy szeme is lesz az orráig sem látó kemény zsarunak.

A papírvékony történet semmilyen meglepetést nem tartogat azok számára, akik ismerik Walter Hill klasszikus akció-vígjátékait vagy a francia Taxi-filmeket. Ráadásul antagonistái még Stu elektromos autójánál is szürkébb és unalmasabb karakterek (hiába alakítja a főgonoszt az indonéz akciósztár, Iko Uwais). Szerencsére Bautista és Nanijan között működik az a bizonyos kémia, habár hőseik a 48 óra Nick Nolte- és Eddie Murphy-figuráihoz hasonlóan teljesen különböző karakterek. Alpári poénokat és gyatra szóvicceket sem mellőző közös jeleneteik ha nem is színvonalas, de kellemes szórakozást nyújtanak másfél órára a hűvös moziteremben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14188