KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Felhőkarcoló

Huber Zoltán

Skyscraper – amerikai, 2018. Rendezte és írta: Rawson Marshall Thurber. Kép: Robert Elswit. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Dwayne Johnson (Sawyer), Neve Campbell (Sarah), Pablo Schreiber (Ben), Noah Taylor (Pierce), Kevin Rankin (Ray). Gyártó: Legendary Entertainment / Flynn Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 102 perc.

 

Az akciófilm legstabilabb sziklája Dwayne Johnson manapság. A termetes ex-pankrátor remek PR-érzékkel építgeti jófejségre alapozott imázsát, az elődök hibáiból tanulva a szerepeit is taktikusan váltogatja. Figurái elnyűhetetlen fémváza az érző szívű bulldózer, miközben a külső borítás picit mindig változik. Jelen esetben a melodráma lett fentebb csavarva, hogy az ellenfélnek legalább látszólagos esélye lehessen megszorongatni. Hősünket az írók gyorsan megfosztják a lábától, a családját pokoli toronyba zárják és drágán adják az életét. A rosszak lángba borítják a felsőbb emeleteket, a nem éppen pehelysúlyú férfira ezért kimondottan légies kihívások várnak. A 196 centis izomtömeg szédítően magas helyeken szökell és egyensúlyozik, de a látványos akciók minden értelemben a levegőben lógnak. Az ismerős panelekből összerakott, nagy nehézségek árán, ragasztószalaggal egyben tartott sztori kizárólagos célja az alpinista mutatványok menetrendszerű kikényszerítése.

John McClane esetéhez hasonlóan a hétköznapi amerikai fickó családját most is az ázsiai karvalytőke ejti túszul, de már más szelek fújnak. A zsíros kínai jegybevételt szem előtt tartva nemcsak a helyszín került át a kétnyelvű Hongkong szimbolikus városába, a rivális gazdasági hatalom sem ellenséges többé. A helyi statisztéria, az épület tulajdonosa és a megértő rendőrök egy emberként támogatják a kisvállalkozó hőst az európai zsoldosokkal szembeni harcban. A pragmatikus forgatókönyv Kínához fűződő skizoid viszonya izgalmas mellékzönge, az össze nem illő alkotóelemek bizarr kombinációi kimondottan szórakoztatóak. A szenvtelen hatásvadászat, a túlgondolt és túltolt megoldások ezért nagyjából jól sülnek el, az attrakciós mozi szerelmesei mosolyogva dőlhetnek hátra. Bár a műfaj narancsszínű égboltját meg sem karcolja, Dwayne Johnson féllábú légtornászként is óriási.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/08 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13775