KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Éjszakai játék

Tüske Zsuzsanna

Game Night – amerikai, 2018. Rendezte: Jonathan Goldstein és John Francis Daley. Írta: Mark Perez. Kép: Barry Peterson. Zene: Cliff Martinez. Szereplők: Jason Bateman (Max), Rachel McAdams (Annie), Kyle Chandler (Brooks), Billy Magnuse (Ryan), Kylie Bunbury (Michelle). Gyártó: Aggregate Films / Davis Entertainment / New Line Cinema. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 100 perc.

 

A többszöri fogyasztásra is ajánlható Förtelmes Főnökök-filmek írópárosa legújabb munkájával, az Éjszakai játékkal egyenesen megnemesíti a „lakossági vígjáték” fogalmát – intellektuális próbatételre épülő, kompakt bűnügyi szállal, frappáns csavarokkal ellátott, váratlanul könnyed és jóleső humorú komédiájuk kellemes meglepetés. Az egyetlen éjszaka alatt lezajló flúgos futam főszereplői egy csapat társasjátékbolond jóbarát, középpontban az igazi megszállott párossal, Max-szel és Annie-vel, akiknek életét Max bátyja, a pökhendi nagymenő, Brooks keseríti meg. Az öccsét örök versengésbe kényszerítő alfahím egy este új kihívás elé állítja a társasozó csipet-csapatot: a tál rágcsa és szolíd Activity helyett egy fiktív emberrablási ügy megoldása vár rájuk – főként az elnyomott, kisöccs-komplexusoktól vergődő Maxre.

A forgatókönyv írópárosa meglehetősen önreflexíven viszonyul saját hőseihez: John Francis Daley és Jonathan Goldstein filmek iránti rajongása igen hasonló a szereplők játékőrületéhez, mint ez az első Förtelmes-darabból is kiderült, ahol az Idegenek a vonaton gyilkosságcseréjét ötvözik számtalan filmes idézettel Keresztapától a Good Will Huntingig. Az Éjszakai játék alaphelyzetével ezúttal egy kortárs nagymestert, David Finchert idézik: az immár szerzői kézjegynek tekinthető, egyszerre elnyomó cselszövő és áldozat szerepben feltűnő (förtelmes) főnök figura a Játsz/ma manipulátor öccs-karakterével olvad össze, aki szintén egy rázós éjszakai próbatétellel lepi meg testvérét. A zárt helyiségekből való szökés és az időkorlátos szerkezet a klausztrofób hangulatú Pánikszobára gondol vissza szellemes hangulatban, sőt konrét motívumok formájában a karcos-klasszikus Harcosok klubja is beköszön. Az ötletesen és gondosan összeválogatott elemeknek és az és igazán szerethető geek-figuráknak köszönhetően a végeredmény egy izgalmas és csillogó humorú egyéjszakás jutalom-játék.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13650