KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/október
FÁBRI 100
• Gelencsér Gábor: Egy modern klasszikus Fábri Zoltán (1917–1994)
• Barabás Klára: Fábri Zoltán és a cenzúra A történelem körhintáján – Fábri 100
PARANOIA THRILLER
• Benke Attila: Belső ellenségek Kortárs amerikai politikai thrillerek
• Sepsi László: B-gyilkos Amerikai bérgyilkos
• Fekete Martin: Összeesküvések Z-től I-ig Francia paranoiathrillerek
• Barkóczi Janka: Lázas város A kairói eset
• Teszár Dávid: Fehér gallér, zöldhasú Koreai politikai thrillerek
ÚJ RAJ
• Árva Márton: Megfontolt felforgató Ruben Östlund
A KÉP MESTEREI
• Vincze Teréz: A fenséges realizmus mestere Lee Ping-bin
PIER PAOLO PASOLINI
• Harmat György: A talált tárgy felmutatása Pasolini stilizált dokumentarizmusa – 3. rész
MAGYAR MŰHELY
• Morsányi Bernadett: Életem filmjei Beszélgetés András Ferenccel – 2. rész
• Cserháti Zoltán: „Megfogott a kuflik humora” Beszélgetés Jurik Kristóffal és Molnár Ágnessel
• Varga Zoltán: A király meséi Újváry László (1945–2017)
• Mészáros Márton: Humorra hangolva Beszélgetés Vékes Csabával
• Vajda Judit: Színház az egész alvilág Hetedik alabárdos
FESZTIVÁL
• Várkonyi Benedek: A fény művészete Szolnoki Nemzetközi Tudományos Filmfesztivál
• Buglya Zsófia: Krízis és terápia Szemrevaló/Sehenswert
KÖNYV
• Sághy Miklós: Át a labirintuson Gelencsér Gábor Magyar film 1.0
• Murai András: Forradalmi kötet ‘56, te suhanc
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Elvarázsolt kastélyok Stephen King: Az
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Búcsúfilmezés Logan Lucky – A tuti balhé
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Megmutatni Azt Az
KRITIKA
• Varró Attila: Anyasági vizsgálat anyám!
• Baski Sándor: Ozon-réteg Dupla szerető
MOZI
• Huber Zoltán: Borg/McEnroe
• Kránicz Bence: Wind River – Gyilkos nyomon
• Kovács Gellért: Viktória királynő és Abdul
• Varró Attila: Tulipánláz
• Kovács Kata: Az igazi törődés
• Alföldi Nóra: Újra otthon
• Benke Attila: Négyen a bank ellen
• Barkóczi Janka: Isten hozott Németországban!
• Lovas Anna: Sokkal több, mint testőr
• Sepsi László: Nyílt tengeren: Cápák között
• Fekete Tamás: Renegátok
DVD
• Gelencsér Gábor: A kőszívű ember fiai
• Kránicz Bence: Egyes nők
• Kovács Patrik: Égigérő fű
• Szántai János: Lángoló agy
• Pápai Zsolt: A tehetség
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból

Kránicz Bence

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows – amerikai, 2016. Rendezte: Dave Green. Írta: Josh Applebaum és Andre Nemec. Kép: Lula Carvalho. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Megan Fox (April), Will Arnett (Vernon), Laura Linney (Vincent), Stephen Amell (Casey), Brian Tee (Zúzó). Gyártó: Nickelodeon Movies / Paramount Pictures / Platinum Dunes. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 120 perc.

Tininindzsa-történeti közhely, hogy Kevin Eastman és David Laird képregénysorozata a kezdetektől, egészen pontosan Mark Freedman marketingszakember 1986-os felbukkanásától csupán hátországát jelentette a sokféle kapcsolt árunak, amelyek közé a játékbábuk éppúgy beletartoztak, mint az animációs és élőszereplős filmadaptációk. Miközben az eredeti alkotók komolyabb művészi ambícióik megvalósítására fordították a teknőcökért járó zsíros csekket (Eastman például a legendás Heavy Metal magazin kiadójává vált), Freedman üzleteinek köszönhetően a négy nindzsa azóta is rendre előkúszik a nyolcvanas évek gagyipop-kultúráját rejtő csatornafedél alól.

A Nickelodeon gyártásában, Michel Bay produceri irányításával készült Elő az árnyékból már a második teknőcös filmsorozat középső darabja, amelyben a főhősök többé nem hagyatkozhatnak a külvilág előtt őket képviselő vagy tetteiket magukra vállaló (vagyis az eredeti alkotók és Freedman viszonyát felidéző) April-Vern kettősre, és felfedik a kilétüket New York lakói előtt. A nyitányban még önfeledten ugrándozó és infantilis vicceket mesélő teknőcök kénytelenek kissé megkomolyodni, ehhez pedig nagyszabású akciójelenetek és a Bosszúállók-filmekre hajazó, monumentális finálé dukálnak, a magasban felrobbanó és a felhőkarcolókra potyogó épületrészekkel.

A nyilvánosság réme mellett az emberré válás csábító lehetősége is felsejlik a hősök előtt, Leonardóék belső konfliktusainak kibontására azonban alig marad idő a számos, valódi feladat nélkül hagyott mellékszereplő mozgatása miatt – még Laura Linney is feltűnik a filmben, ki tudja, mi célból. A mókás gonoszok, élükön a Föld meghódítására törő rózsaszín mócsingszörnnyel ugyan mentik a menthetőt, ám kevesek ahhoz, hogy az Elő a sötétségből vicces legyen, komolyan venni viszont lehetetlen a testépítővé renderelt, tinikre véletlenül sem emlékeztető nindzsákat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/07 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12812