KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A balszerencse áradása

Csillag Márton

Egyes vélekedések szerint a kilencvenes években felnőtté vált korosztály azért olyan puhány, mert a gyermekkorukban beléjük oltott kelet-német és csehszlovák ifjúsági filmek – a haladó szellemű nevelőszándék és a közvetített társadalomkép ellenére – nem az életre készítették fel őket. Ha ez a feltevés igaz, akkor a következő évtizedekben csupa talpraesett, agyafúrt honpolgár veszi kezébe a privát- és közélet irányítását: egyesek sárkányfoggal töltik majd ki számlatömbjüket, a háziasszonyok perelik a gyártót, ha nem repül a seprű, a Lemony Snicket történetein felcseperedő gyerekek pedig senkiben sem bíznak majd – így lesznek csak igazán boldogok! Az évente adagolt Potter-pirulák után új gyógyszer került ugyanis piacra, egy nagyobb dózisban fogyasztható, garantáltan amerikai mesetermék, melynek első filmes feldolgozása a Myers-féle Macska-film modorában neveli fokozott óvatosságra gyermekeinket. A San Franciscó-i illetőségű Daniel Handler már húsznál is több mesét publikált írói alteregója, Lemony Snicket neve alatt, és az első kilencből 50 millió példány kelt el. A misztikus retróban otthonosan mozgó Brad Silberling rendező (Angyalok városa, Holdfényév) és a fantázia-gyilkos CGI egyik legjobb barátjának mondható Emmanuel Lubezki operatőr (A Macska – Le a kalappal!) most az első három epizódból kovácsolt nagyjátékfilmet az interripacs Jim Carrey főszereplésével. Ő alakítja a fondorlatos Olaf grófot, aki a rejtélyes körülmények között megárvult Baudelaire-gyerekek pénzét akarja megkaparintani – természetesen mindenáron. Ha Tim Burton egyszer megnézi ezt a pszeudo-gótikus bilihorrort, biztosan elintézi, hogy legalább utólag felégessék a díszleteket, addig is csapjunk fel egy Benedek Elek-kötetet és kapcsoljuk ki a tévét.

 

A balszerencse áradása

Lemony Snicket's – A Series of Unfortunate Events – amerikai, 2004. Rendezte: Brad Silberling. Írta: Daniel Handler, Robert Gordon. Kép: Emmanule Lubezki. Zene: Thomas Newman. Szereplők: Jim Carrey (Olaf gróf), Emily Browning (Violet Baudelaire), Liam Aiken (Klaus), Kara Hoffman (Sunny), Timothy Spall (Mr. Poe), Meryl Streep (Josephine néni). Gyártó: Paramount – DreamWorks. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 108 perc.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/04 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8210