KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Deadpool 2.

Herpai Gergely

Deadpool 2. – amerikai, 2018. Rendezte: David Leitch. Írta: Ryan Reynolds, Rhett Reese és Paul Wernick. Kép: Jonathan Sela. Zene: Tyler Bates. Szereplők: Ryan Reynolds (Wade), Josh Brolin (Kábel), Zazie Beetz (Domino), Julian Dennison (Tűzököl), T.J. Miller (Weasel). Gyártó: Marvel Entertainment / Kinberg Genre. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 119 perc.

 

Groteszk humor, a Marvel-univerzum tabuinak fricskázása, és egy bohóckodó szuperhős: ezek a Deadpool-franchise kellékei, amely immár a második résszel pró-bálja magát belopni a nézők szívébe. A kaszkadőrből rendezővé vált David Leitch-nek, illetve az akciófilmhősből inkább komikussá avanzsált Ryan Reynoldsnak köszönhetően a második rész ismét szórakoztató, és közös munkájuk az egyébként nem túlzottan epikus akciójelenetek meglehetősen izgalmassá, a poénokat pedig kacagtatóvá varázsolja – noha a rendkívül egyszerű forgatókönyv által felvázolt rettenetesen bugyuta alaptörténetről nem minden esetben lehet eldönteni, vajon önmaga paródiája szeretne lenni, vagy helyenként tényleg komolyan gondolták az alkotók.

Pontosan az a film legnagyobb problémája: amikor valóban komoly élethelyzeteket próbál ábrázolni, érzelmekkel, szerelemmel és drámával (például Wade Wilson és barátnője, Vanessa között), akkor a legostobább, legirritálóbban giccses és klisés szintre süllyed le, amit elég nehéz megemészteni - különösen az egyébként tényleg kacagtató jelenetekkel összevetve. Ami azonban mindenképpen jó pont és előrelépés az előző részhez képest, hogy az abban szereplő borzasztóan egysíkú főgonosz és a sablonos végső összecsapással összehasonlítva itt némileg megerőltette a fantáziáját a film öt forgatókönyvírója (köztük Ryan Reynolds is). Még ha az olyan klasszikus akcióparódiáknak a Deadpool 2 még a nyomába sem ér, mint a Jean-Paul Belmondo főszereplésével készült A káprázatos (miként Reynolds sem ér fel Belmondo komikusi képességeihez), akinek az előző Deadpool tetszett, az nagy eséllyel ebben a részben sem fog csalódni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/06 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13682