KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Éjszakai játék

Tüske Zsuzsanna

Game Night – amerikai, 2018. Rendezte: Jonathan Goldstein és John Francis Daley. Írta: Mark Perez. Kép: Barry Peterson. Zene: Cliff Martinez. Szereplők: Jason Bateman (Max), Rachel McAdams (Annie), Kyle Chandler (Brooks), Billy Magnuse (Ryan), Kylie Bunbury (Michelle). Gyártó: Aggregate Films / Davis Entertainment / New Line Cinema. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 100 perc.

 

A többszöri fogyasztásra is ajánlható Förtelmes Főnökök-filmek írópárosa legújabb munkájával, az Éjszakai játékkal egyenesen megnemesíti a „lakossági vígjáték” fogalmát – intellektuális próbatételre épülő, kompakt bűnügyi szállal, frappáns csavarokkal ellátott, váratlanul könnyed és jóleső humorú komédiájuk kellemes meglepetés. Az egyetlen éjszaka alatt lezajló flúgos futam főszereplői egy csapat társasjátékbolond jóbarát, középpontban az igazi megszállott párossal, Max-szel és Annie-vel, akiknek életét Max bátyja, a pökhendi nagymenő, Brooks keseríti meg. Az öccsét örök versengésbe kényszerítő alfahím egy este új kihívás elé állítja a társasozó csipet-csapatot: a tál rágcsa és szolíd Activity helyett egy fiktív emberrablási ügy megoldása vár rájuk – főként az elnyomott, kisöccs-komplexusoktól vergődő Maxre.

A forgatókönyv írópárosa meglehetősen önreflexíven viszonyul saját hőseihez: John Francis Daley és Jonathan Goldstein filmek iránti rajongása igen hasonló a szereplők játékőrületéhez, mint ez az első Förtelmes-darabból is kiderült, ahol az Idegenek a vonaton gyilkosságcseréjét ötvözik számtalan filmes idézettel Keresztapától a Good Will Huntingig. Az Éjszakai játék alaphelyzetével ezúttal egy kortárs nagymestert, David Finchert idézik: az immár szerzői kézjegynek tekinthető, egyszerre elnyomó cselszövő és áldozat szerepben feltűnő (förtelmes) főnök figura a Játsz/ma manipulátor öccs-karakterével olvad össze, aki szintén egy rázós éjszakai próbatétellel lepi meg testvérét. A zárt helyiségekből való szökés és az időkorlátos szerkezet a klausztrofób hangulatú Pánikszobára gondol vissza szellemes hangulatban, sőt konrét motívumok formájában a karcos-klasszikus Harcosok klubja is beköszön. Az ötletesen és gondosan összeválogatott elemeknek és az és igazán szerethető geek-figuráknak köszönhetően a végeredmény egy izgalmas és csillogó humorú egyéjszakás jutalom-játék.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13650