KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A szobatárs

Varga Zoltán

The Roommate – amerikai, 2011. Rendezte: Christian E. Christiansen. Szereplők: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet. Forgalmazó: InterCom. 87 perc.

Barbet Schroeder 1992-es pszichothrillere, az Egyedülálló nõ megosztaná… mûfajának egyik figyelemre méltó tétele volt, feszült, hátborzongató és pontos tanulmány a megszállottság természetrajzáról. A lakótársa hasonmásává alakuló zavarodott lány történetét a kora huszonéves egyetemi hallgatók közegéhez illesztve láthatjuk új kiadásban A szobatárs címû, álremake-ként felfogható álthrillerben. A feltehetõleg továbbra is az ismeretlenség homályában maradó rendezõ, Christian E. Christiansen munkáját akár a thriller mûfajáról forgatott értekezésnek is tekinthetjük, amennyiben tankönyvbe illõ példa arra, hogy a zsáner történetsémái és suspense-alapú hatásmechanizmusa miként ne érvényesüljenek. Hiába szaporodnak a szobatárs mentális komplikációira utaló gyanús jelek, hiába használ erõszakot a lány nemcsak kellemetlenkedõ riválisai, de olykor önmaga ellen is – mindez a koleszfolyosók és -zuhanyozók miliõjében reménytelenül együgyû, s élét veszti az egyetemi bulik itókái és a tanórák követelte roppant szellemi erõfeszítések közepette. Annál is inkább, mert a thrillerhelyzetek megdöbbentõen ártalmatlanná fokozódnak le (a fenyegetés a fürdõben), vagy sehová sem vezetnek (az elcsábított barátnõ rejtélye). A Schroeder-film nyomasztó lélektani hadviselésének kollégiumi megismétlése önparódiába torkollik, amely még a Végzetes vonzerõbõl és a Szerencsétlen balesetbõl is merít, ám a veszélyes szobatársat játszó Leighton Meester hiába emlékeztet kínosan az utóbbi thrillerben debütáló Alicia Silverstone-ra, a film velük szemben is alulmarad.

Extrák: audiokommentár a rendezõvel; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10775