KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Két kopper

Alföldi Nóra

Cop Out – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Smith. Szereplők: Bruce Willis, Tracy Morgan, Adam Brody. Forgalmazó: ProVideo. 107 perc.

 

Kevin Smith életműve idestova nagykorúvá érik, a hobbit-küllemű kult-direktor azonban nem annyira vizuális kifinomultságáról, sokkal inkább sziporkázó párbeszédeiről, szerethető lúzer karaktereiről híres. Nullbüdzsés, pop-referenciáktól hemzsegő filmjeinek eszköztelensége és minimalizmusa jobbára bájos amatőrizmus, semmint tudatos művészi koncepció; épp ezért volt tévedés a producerek részéről, hogy stúdiódebüt gyanánt iparosmunkát bíztak rá.

Papíron persze minden máshogy fest, a Két kopper forgatókönyve elméletben valóban Smith-ért ordít, hiszen egy klasszikus, régi vágású buddy movie, melyben a mufurc Bruce Willis és anyósülésének állandó tartozéka, a nagypofájú afroamerikai Tracy Morgan rutinos zsarukként New York fémkerítéses körzeteiben üldözik a gonosz latinokat. A cselekmény legalább annyira színes, mint az említett környék etnikai összetétele, a szerteágazó–összeérő szálak elvileg biztosítanák a nézőbarát izgalmakat, mindez azonban a hagyományok szoros, de közben reflektálatlan követése miatt csaknem desztillálódik. Smith részéről – lévén igazi mozibuzi – szolid tisztelgés lenne ez a nyolcvanas években hőskorát élő 48 óra- és Halálos fegyver-szériák által fémjelzett bűnügyi filmtípus felé, de jobbára azokra az elemekre koncentrál, melyek miatt anno e szubzsáner kihalásra ítéltetett. Tracy Morgan ripacskodása Eddie Murphy rossz napjait idézi, látványelem gyanánt paródiába illő pisztolypárbajok és rossz viccnek ható lassított felvételek dúsítják az eseményeket, miközben a body-count bátortalanul gyér, a cselekmény pedig elmállik, mint műbőrkabát a napon. A Két kopper forgatókönyvét nem Smith jegyzi, a Smith touch tehát hiányzik. Néha a legnagyobb lúzerek is hibázhatnak.

Extrák: Kimaradt jelenetek, magyar felirattal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/08 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10252