KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/január
VILÁGFELFORDULÁS
• Gyenge Zsolt: A halál oka: kapitalizmus Én, Daniel Blake
• Schubert Gusztáv: Mennyei felfordulás Az ifjú pápa
• Géczi Zoltán: Fehéren izzó gyűlölet Amerikai szélsőségesek
• Baski Sándor: Buborékok és barikádok Közélet a világhálón
• Varró Attila: Árvák a sztrádán Két amerikai road movie
MAGYAR KRIMI
• Sepsi László: Dögkeselyűk Új magyar bűnfilmek
• Kránicz Bence: Ezer jagelló Cop Mortem
• Schreiber András: A testület nyomoz Kádár-kori magyar krimik
• Csiger Ádám: Itt élni totál szívás Aranyélet 2. évad
• Vajda Judit: A mozdony füstje Halj már meg!
MAGYAR MŰHELY
• Morsányi Bernadett: Fekete sors Beszélgetés Vranik Rolanddal
A KÉP MESTEREI
• Ádám Péter: Kamera vállon, fény semmi” Raoul Coutard 1924-2016
ÚJ RAJ
• Forgács Iván: Esőfelhő New Yorktól Szkopjéig Milcso Mancsevszki játékfilmjei
• Pethő Réka: A naplóírás művészete Új raj: Xavier Dolan
• Jankovics Márton: Keresztkérdések az iskolapadban Mártírok
ANIMÁCIÓ
• Varga Zoltán: Törött teknőcpáncél alatt A vörös teknős
• Orosz Anna Ida: A komfortzóna határán Anilogue 2016
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Az idő tükröződései Gdynia
• Horeczky Krisztina: A reményről Verzió
• Vincze Teréz: A törölt busani vonat Busan
KÖNYV
• Barkóczi Janka: Kettős látás Gelencsér Gábor: Váratlan perspektívák
• Kolozsi László: Filmrendszer-gazda Varga Balázs: Filmrendszerváltások
KRITIKA
• Szalkai Réka: Vivaldi után szabadon Kaliforniai álom
• Varró Attila: Lázadók a Lázadók között Zsivány Egyes – Egy Star Wars történet
MOZI
• Baski Sándor: Sárkány közeleg
• Vajda Judit: Őrült boldogság
• Simor Eszter: Egyesült Szerelmes Államok
• Kránicz Bence: Utazás apánkkal
• Kránicz Bence: Utazás apánkkal
• Tüske Zsuzsanna: Szövetségesek
• Soós Tamás Dénes: A fegyvertelen katona
• Hegedüs Márk Sebestyén: Underworld: Vérözön
• Sepsi László: A démon arca
• Parádi Orsolya: #sohavégetnemérős
• Forgács Nóra Kinga: Hóesés Barcelonában
• Huber Zoltán: Hivatali karácsony
• Zsubori Anna: Vaiana
• Alföldi Nóra: A pótolhatatlan Werner doktor
• Varró Attila: Derült égből apu
DVD
• Pápai Zsolt: Rideg világ
• Benke Attila: A homár
• Soós Tamás Dénes: Popsztár: Soha ne állj le (a soha le nem állással)!
• Kránicz Bence: Batman: A köpenyes lovagok visszatérnek
• Kovács Patrik: Beépülve – Az Escobar-ügy
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Batman: A kezdet kezdete

Bata Norbert

Batman: Year One – amerikai, 2011. Rendezte: Sam Liu, Lauren Montgomery. Szereplők: rajzfilmfigurák. Forgalmazó: ProVideo. 61 perc.

Közel két évtizede a többé-kevésbé rendszeresen feltűnő élőszereplős Batman-mozik közötti szünetekben jobbára rajzfilmekben követhetjük nyomon a Sötét Lovag kalandjait, remekbe szabott tételektől (Batman: A rém álarca) felemás verziókig (Batman és Drakula). Az egészestés játékidő alsó határát súrolja a legújabb Batman-rajzfilm, amely különleges helyet foglal el a sorban: Frank Miller 1987-es, hat éve magyarul is megjelent legendás képregénye, a Batman: Az első év igen szoros adaptációja. Miller művében – melynek kulcsjelenetei Nolan első Batmanjében is felbukkannak – az egymást keresztező kétszálú cselekmény egyfelől azt követi le, a Gothambe visszatérő Bruce Wayne bűnüldözői szárnypróbálgatásai miként vezetnek el alteregójához, Batmanhez, másfelől pedig a korrupt rendőrségből kilógó becsületes hadnagy, Jim Gordon tevékenységére koncentrál – a rajzfilm azonban nemcsak a sztorivezetést és a figurák szövegét veszi át jóformán hiánytalanul, hanem vizuálisan is a képkockákra épít, s lényegében storyboardként használja fel a képregényt. Saját hozzájárulása csekély – közülük néhány harcjelenet, illetve az eredetileg is kissé összecsapott finálé felturbózását célzó mozzanatok hangsúlyosak –, az érdemek inkább a Miller-féle Gothamet átható reménytelenség, kiégettség és züllöttség átültetésében ragadhatók meg. Ennek eredményeképp a nálunk az HBO-n bemutatott, éjsötét hangvételű 2010-es Batman: Piros Sisak ellenhez hasonlóan megtekintése egyáltalán nem ajánlható a kisebb korosztály számára – ne tévesszen meg a rajzfilmes formátum.

Extrák: bepillantások egyéb rajzfilmekbe; bónusz Macskanő-kisfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10898