KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

A Dogma tisztasági fogadalma

N. N.

 

1.        A felvételeket valóságos helyszíneken kell készíteni. A helyszínt nem szabad kiegészíteni sem kellékkel, sem díszlettel. (Ha egy kellék szükséges az akcióhoz, akkor olyan környezetet kell választani, amelyben megtalálható ez a kellék.)

2.        A hangot sohasem szabad a képtől függetlenül felvenni, és fordítva. Zenét tehát nem szabad alkalmazni, kivéve, ha a forgatás helyszínén jelen van, hallható.

3.        Kötelező a kézikamera használata. A kézikamerával azonban mindenféle mozgás és megállás megengedett. (A filmnek nem kell ott játszódnia, ahol a kamera található – ott kell filmezni, ahol a film játszódik.)

4.        Színes filmre kell forgatni. Tilos mindenfajta megvilágítás. (Azokat a jeleneteket, amelyek felvételéhez túl kevés a fény a nyersanyag expozíciós értékéhez mérve – el kell hagyni, vagy egy egyszerű lámpát kell a kamerára helyezni.)

5.        Tilos mindenfajta optikai trükk és a különböző szűrők használata.

6.        A film nem tartalmazhat öncélú jeleneteket. (Gyilkosságok, fegyver stb. kizárva.)

7.        Tilos mindenféle eltávolodás a film tér-idejétől. Másképpen szólva: a filmnek itt és most kell játszódnia.

8.        Kizárt minden műfaji film.

9.        35 mm-es filmre kell forgatni.

10.    A rendező neve nem szerepelhet a főcímlistán.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 24. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1769