KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Wall Street pillangói

Huber Zoltán

Hustlers – amerikai, 2019. Rendezte: Lorene Scafaria. Írta: Jessica Pressler cikkéből Lorene Scafaria. Kép: Todd Banhazi. Szereplők: Jennifer Lopez (Ramona), Constance Wu (Destiny), Julia Stiles (Elizabeth), Mette Towley (Jusitce). Gyártó: Annapurna Pictures / Gloria Sanchez Production. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 110 perc.

 

A pénzvilág alfahímeit kifosztó sztriptíztáncosnők sztorijánál aktuálisabbat manapság kitalálni sem nagyon lehetne. A valós események ihlette film a sorsát kézbe vevő „erős nő” ideáját csomagolná vagány műfaji köntösbe, de az üzenet kézbesítése közben pont a karaktereiről feledkezik meg. Habár az alkotói szándékkal maximálisan egyet kell érteni, a túlzott artikuláció gyakran a célzottal ellentétes hatást kelt. Az árnyalt figurák helyett élő-beszélő példázatokat kapunk, a történetet pedig mintha a vaskos tételmondatokért mesélnék el nekünk. Például hogy Amerika - sztriptízbár. A keményen dolgozó, egyedülálló nőkről nagyjából annyit tudunk meg, hogy szeretnének függetlenek lenni és jó sok luxusterméket vásárolni. Az ázsiai, a latin, az afro-amerikai és a „white trash” hölgyek, ugye értjük, nővérként mutatkoznak be és mivel kizárólag a 2008-as gazdasági válság WASP-férfi felelőseit drogozzák be, minden rendben.

A film nemcsak a figurák jellemvonásaival és motivációival, de az egymáshoz és a tettükhöz való viszonyukkal is adós marad. Bár a női szerepek ellentmondásai, a showbiznisz és a pénzügyi szektor párhuzamos látszatvilágai is izgalmas témák lehetnének, az alkotók szimpla dekorációként használják ezeket. A neonfényes New York-i lokálok képei Martin Scorsese stílusát idézik, valahol a Nagymenők és a Casino vidékén, a bűn és az éjszaka szédítő sötét mélységei nélkül. A táncos jelenetek ellenben látványosak, a film fő attrakciója pedig egyértelműen Jennifer Lopez. Az önmagát még a világhír tetőfokán is egyszerű lakótelepi csajsziként pozícionáló veterán popsztár már csak azért is tökéletes választás a csapatot vezető dörzsölt díva szerepére, mert nyilván tökéletesen átérzi, milyen a közönség előtt pénzért táncolni. A karizmatikus Lopez pontos alakítása érezhetően személyes, ami nemcsak a rajongóinak okozhat kellemes perceket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14296