KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csókok és gólok

Csiger Ádám

La gran familia española – spanyol, 2013. Rendezte és írta: Daniel Sánchez Arévalo. Kép: Juan Carlos Gómez. Zene: Josh Rouse. Szereplők: Verónica Echegui (Cris), Antonio de la Torre (Adán), Quim Gutiérrez (Caleb), Patrick Criado (Efraín). Gyártó: Atípica Films / Mod Producciones / Anena 3 Films. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 100 perc.

Daniel Sánchez Arévalo negyedik nagyjátékfilmjét a Hét menyasszony hét fivérnek nyitó és záró képsorai foglalják keretbe. Előző mozija, a Laza esküvő három unokatestvér, a Csókok és gólok öt fivér története, akiket apjuk kedvenc filmje után (abc sorrendben, bibliai nevekre) keresztelt el. Az író-rendező nem csak színészeket hoz vissza korábbi filmjeiből, bonyodalmakat is: a legifjabb fivér gyerekkori szerelmét készül feleségül venni a 2010-es labdarúgó világbajnokság döntője napján, az elidegenedett nagycsalád újraegyesülése viszont titkokról és hazugságokról rántja le a leplet.

A Csókok és gólok úgy viszonyul a megidézett ó-hollywoodi klasszikushoz, ahogy a Játszd újra, Sam! a Casablancához. A családfő az álomgyári musical mintájára képzelte el a família jövőjét, ehelyett ő és fiai hasonló karakter-ívet járnak be, mint a direktor korábbi mozijainak hősei. Felnőtté válásukkal csalódnak gyerekkori ideáljaikban és ideáikban (szerelem, házasság, család), de a zord valóságba való beletörődés helyett végül mégis megvalósítják álmaikat, a maguk tökéletlen, kisszerű, hamis módján. Minderre a posztmodern zsánerfilm (elő)története is rímel: az idealista, eszképista klasszicizmust felváltó kiábrándult, realista modernizmus után auteur-ök önironikus vígjáték-parafrázisok formájában játsszák újra kedvenc klasszikusaikat. A rendező szerzőisége ebbe az irányba tart: első két filmje, a Sötétkékmajdnemfekete és a Kövéren szép az élet elsősorban drámák, csak aztán komédiák, viszont tarantinós romkommal folytatta (Laza esküvő). A fősodor bevételére tett erőfeszítésében viszont ezúttal túllő a célon. Előző filmjével Almodóvar és Amenábar előtt tisztelgett, most a spanyol válogatott előtt hajt fejet; a szappanoperás, melodrámai premissza a nők, a sportfilmes szál a focirajongók és a spanyol nagyközönség bevonzását szolgálja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11627