KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Barátság extrákkal

Alföldi Nóra

Friends with benefits – amerikai, 2011. Rendezte: Will Gluck. Írta: David A. Newman és Keith Merryman. Kép: Michel Grady. Zene: Szereplők: Justin Timberlake (Dylan), Mila Kunis (Jamie), Patricia Clarkson (Lorna), Jenna Elfman (Annie), Gyártó: Castle Rock Entertainment / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

A romantikamentes szexpajtási viszony a notórius 60-as évek óta örvend igazán nagy népszerûségnek, a téma azonban 2011-ben különösen felkapott a mozgóképes közegben; idén a Csak szexre kellesz mellett a Barátság extrákkal sõt egy ropogós sitcom is mókát ûz az érzelmektõl sterilizált párkapcsolatok közegébõl. A kacagásra persze minden jogalap megvan, hiszen köztudott, hogy az érzelemmentes szex egyenesen paradoxon – az önámítás és visszásságok viszont minden komédia alapjait jelentik, nem beszélve arról, hogy az érzelmek elfojtásának rögös útját hagyományosan morális banánhéjakkal és élcelõdõ csipkelõdésekkel szórta tele Ámor.

A Barátság extrákkal fõhõsei sem menekülhetnek sorsuk elõl, friss ismeretségük és kollegiális viszonyuk rendkívül fürgén csap át haveri szexbe. Miután megesküdtek az i-Pad Biblia-alkalmazásra, hogy köztük szerelem bizony sose lesz, aktusaikat szemérmetlen beszólások és magatartásformák egészítik ki, melyeket két Central Park-i szendvics között széles sávú internetnél is gyorsabb párbeszédek tetéznek. Minden forgatókönyv szerint halad, a barátságot kendõzött szerelem, sértõdés, gyors összeveszés és happy ending követi – ám Will Gluck filmje véletlenül sem a zsánerrel való zsonglõrködés miatt érdekes, sokkal inkább azért, mert a darab úgy pörög a kortárs kultúra legmenõbb kiegészítõinek sodrában, mintha egy legújabb androidos telefon érintõképernyõjét tíz ujj simogatná egyszerre. A merchandising csoda kezdõdik Justin Timberlake szerepeltetésénél, folytatódik a slágerlistás dalok folyamatos búgásával, a záporozó kommentekkel és a pazar cameókkal, zárul a csodatermékek hasznos kiaknázásával és a flashmob-intézmény musical felé kacsintó alkalmazásával. A Barátság extrákkal középszerû romkom, tartozékainak hála viszont virágba borul és szívélyes egynyári kalanddá terebélyesedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10784