KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/április
WAJDA 90
• Szíjártó Imre: Menyegzők Wajda-motívumok a mai lengyel filmben
• Forgács Iván: Lelkének rabjai Wajda 90
• Wajda Andrzej: A nemzeti film eszméje
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Még mindig veri az ördög… András Ferenc
• Kővári Orsolya: Valami visszavonhatatlan Beszélgetés Till Attilával
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
MANDA-DOSSZIÉ
• Barkóczi Janka: A magányos villa Mi a MaNDA?
• Hamar Péter: Csak a fejléc maradt Volt egyszer egy Filmtudományi Intézet
IZLAND
• Baski Sándor: Manók, lovak, emberek Új izlandi filmek
• Kránicz Bence: Vergődik, majd messze száll Madárkák
BŰN ÉS HATALOM
• Pápai Zsolt: Farkasok földje Denis Villeneuve: Sicario
• Sepsi László: Brutális egzotikum Miroslav Slaboshpitsky: A törzs
• Varró Attila: Dante Lam rendőrfilmjei Szűkebb haza

• Pintér Judit Nóra: Idegenként a neurotipikusok világában Autista hősök
FESZTIVÁL
• Ruprech Dániel: Dialóg nélkül Berlin
• Szalkai Réka: Kistigrisek Rotterdam
• Horeczky Krisztina: Hétköznapi őrül(e)tek Cseh Filmkarnevál
KÖNYV
• Várkonyi Benedek: A történelem sorsa Minarik, Sonnenschein és a többiek
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Nincs jó döntés A Homeland és Európa
KRITIKA
• Bilsiczky Balázs: Féktelen jövő Zero
• Nagy V. Gergő: Az ordibáló gróf Az itt élő lelkek nagy része
MOZI
• Pintér Judit Nóra: Hétköznapi titkaink
• Vajda Judit: Csokoládé
• Jankovics Márton: Évszakok
• Árva Márton: Mindenáron esküvő
• Varró Attila: Szívecskéim
• Alföldi Nóra: A mi jövőnk
• Kovács Bálint: Eddie, a sas
• Sándor Anna: A Beavatott-sorozat: A hűséges
• Baski Sándor: Zoolander 2
• Andorka György: Támadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostroma
• Huber Zoltán: Momentum
• Soós Tamás Dénes: A turné vége
• Kránicz Bence: Kung Fu Panda 3
• Kovács Kata: Zootropolis - Állati nagy balhé
• Csiger Ádám: Egyiptom istenei
• Pápai Zsolt: A 657-es járat
• Bocsor Péter: A varrónő
• Benke Attila: Gyilkos ösztön
• Benke Attila: Batman: Az elfajzott
• Nagy V. Gergő: Angyali szemek
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
MOZI
• Tosoki Gyula: Jóemberek

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Übergáz

Benke Attila

Stuber – amerikai, 2019. Rendezte: Michael Dowse. Írta: Tipper Clancy. Kép: Bobby Shore. Zene: Joseph Trapense. Szereplők: Kumail Nanijani (Stu), Dave Bautista (Vic), Iko Uwais (Teijo), Natalie Morales (Nicole), Mira Sorvino (McHenry), Betty Gilpin (Becca). Gyártó: 20th Century Fox. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 105 perc.

 

Az akciófilm királyai, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger túl a hetvenen sem kívánnak visszavonulni, bár akadnak trónkövetelőik: az A-kategóriából ki-kiszoruló Jason Statham és Vin Diesel, az utóbbi években akció-vígjátékokkal sikereket elérő Dwayne „The Rock” Johnson vagy a másik ex-pankrátor, A galaxis őrzői egyik közkedvelt karakterét megformáló Dave Bautista. A Szupercella 2–3-ban Stallone-nal együtt lövöldöző Bautista az akciósztárok sikerreceptjét követi: legújabb filmje egy akció-vígjáték, amelyet ő és a főhőst alakító Kumail Nanijani (Rögtönzött szerelem) varázsolnak szórakoztató blődlivé.

Az Übergáz a klasszikus buddy cop filmek szerelemgyermeke. Vic, az idősödő rohamrendőr a Teijo nevű drogdílert üldözve gyengülő látása miatt elveszíti társát és a bűnöző nyomát is. Fél év múlva Teijo ismét feltűnik a színen, ám éppen a nagy drogüzlet és leszámolás napján műtik meg Vic szemét is, így aztán a férfi nem lőhet, nem vezethet. A makacs nyomozó mégis volán mögé ül, aminek baleset lesz a vége, ezért az Uber mobil-alkalmazáson keresztül kénytelen felfogadni a lúzer Stut, aki nemcsak sofőrje, de mintegy szeme is lesz az orráig sem látó kemény zsarunak.

A papírvékony történet semmilyen meglepetést nem tartogat azok számára, akik ismerik Walter Hill klasszikus akció-vígjátékait vagy a francia Taxi-filmeket. Ráadásul antagonistái még Stu elektromos autójánál is szürkébb és unalmasabb karakterek (hiába alakítja a főgonoszt az indonéz akciósztár, Iko Uwais). Szerencsére Bautista és Nanijan között működik az a bizonyos kémia, habár hőseik a 48 óra Nick Nolte- és Eddie Murphy-figuráihoz hasonlóan teljesen különböző karakterek. Alpári poénokat és gyatra szóvicceket sem mellőző közös jeleneteik ha nem is színvonalas, de kellemes szórakozást nyújtanak másfél órára a hűvös moziteremben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14188