KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/február
NEOWESTERN
• Varró Attila: Nem nőnek való vidék Női westernek
• Roboz Gábor: A halál torkában A visszatérő
• Baski Sándor: Vissza a gyökerekhez Aljas nyolcas
KÉTARCÚ HOLLYWOOD
• Parragh Ádám: Bábok színpadán Charlie Kaufman
• Kárpáti György: Folytatása mindig következik Hollywoodi franchise
• Sepsi László: Galaktikus örökmozgó Star Wars: Az ébredő Erő
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás: „Kakukktojás voltam mindig” Beszélgetés Bereményi Gézával
• Pápai Zsolt: Festő a felvevőgéppel Zsigmond Vilmos (1930-2016)
• Kolozsi László: Az utolsó pillanatban Gondolj rám
• Teszár Dávid: A Kékarcú Isten tanítása Menla hagyatéka
• Schubert Gusztáv: Magyar átok Egy passió kálváriája
• Soós Tamás Dénes: Jobban teljesít Aranyélet
NŐI NAPLÓK
• Ádám Péter: Szolgák és urak Egy szobalány naplója
• Tüske Zsuzsanna: Nők keretben Joy és Carol
FILM / REGÉNY
• Sándor Anna: Szoba kilátás nélkül Emma Donoghue: A szoba
• Vajda Judit: Az emberrablás boldogsága Lenny Abrahamson: A szoba
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ-filmek: Románia, Oroszország
KÍSÉRLETI MOZI
• Horeczky Krisztina: A táncfilm kezdetei A táncfilm kezdetei
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Érzelem és érzelem Tajvani hullámok – 3. rész
KRITIKA
• Jankovics Márton: A nagy családegyesítés Férfiak és csirkék
• Andorka György: Portré három ülésben Steve Jobs
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Vérvörös cipellők Kegyetlen tánc
MOZI
• Huber Zoltán: Egy tökéletes nap
• Baski Sándor: A nagy dobás
• Teszár Dávid: A boldogság titka
• Kovács Bálint: A pince
• Forgács Nóra Kinga: Az én szerelmem
• Árva Márton: Emlékek őrzői
• Kovács Kata: Szeleburdi svéd család kirándul
• Soós Tamás: Creed – Apollo fia
• Sepsi László: Az 5. hullám
DVD
• Soós Tamás Dénes: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan
MOZI
• Csiger Ádám: Barátság extrák nélkül
DVD
• Soós Tamás Dénes: Szeretet és köszönet
• Pápai Zsolt: Selma
• Gelencsér Gábor: Szirmok, virágok, koszorúk
• Kránicz Bence: A hamisító
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Felhőkarcoló

Huber Zoltán

Skyscraper – amerikai, 2018. Rendezte és írta: Rawson Marshall Thurber. Kép: Robert Elswit. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Dwayne Johnson (Sawyer), Neve Campbell (Sarah), Pablo Schreiber (Ben), Noah Taylor (Pierce), Kevin Rankin (Ray). Gyártó: Legendary Entertainment / Flynn Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 102 perc.

 

Az akciófilm legstabilabb sziklája Dwayne Johnson manapság. A termetes ex-pankrátor remek PR-érzékkel építgeti jófejségre alapozott imázsát, az elődök hibáiból tanulva a szerepeit is taktikusan váltogatja. Figurái elnyűhetetlen fémváza az érző szívű bulldózer, miközben a külső borítás picit mindig változik. Jelen esetben a melodráma lett fentebb csavarva, hogy az ellenfélnek legalább látszólagos esélye lehessen megszorongatni. Hősünket az írók gyorsan megfosztják a lábától, a családját pokoli toronyba zárják és drágán adják az életét. A rosszak lángba borítják a felsőbb emeleteket, a nem éppen pehelysúlyú férfira ezért kimondottan légies kihívások várnak. A 196 centis izomtömeg szédítően magas helyeken szökell és egyensúlyozik, de a látványos akciók minden értelemben a levegőben lógnak. Az ismerős panelekből összerakott, nagy nehézségek árán, ragasztószalaggal egyben tartott sztori kizárólagos célja az alpinista mutatványok menetrendszerű kikényszerítése.

John McClane esetéhez hasonlóan a hétköznapi amerikai fickó családját most is az ázsiai karvalytőke ejti túszul, de már más szelek fújnak. A zsíros kínai jegybevételt szem előtt tartva nemcsak a helyszín került át a kétnyelvű Hongkong szimbolikus városába, a rivális gazdasági hatalom sem ellenséges többé. A helyi statisztéria, az épület tulajdonosa és a megértő rendőrök egy emberként támogatják a kisvállalkozó hőst az európai zsoldosokkal szembeni harcban. A pragmatikus forgatókönyv Kínához fűződő skizoid viszonya izgalmas mellékzönge, az össze nem illő alkotóelemek bizarr kombinációi kimondottan szórakoztatóak. A szenvtelen hatásvadászat, a túlgondolt és túltolt megoldások ezért nagyjából jól sülnek el, az attrakciós mozi szerelmesei mosolyogva dőlhetnek hátra. Bár a műfaj narancsszínű égboltját meg sem karcolja, Dwayne Johnson féllábú légtornászként is óriási.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/08 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13775