KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/február
NEOWESTERN
• Varró Attila: Nem nőnek való vidék Női westernek
• Roboz Gábor: A halál torkában A visszatérő
• Baski Sándor: Vissza a gyökerekhez Aljas nyolcas
KÉTARCÚ HOLLYWOOD
• Parragh Ádám: Bábok színpadán Charlie Kaufman
• Kárpáti György: Folytatása mindig következik Hollywoodi franchise
• Sepsi László: Galaktikus örökmozgó Star Wars: Az ébredő Erő
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás: „Kakukktojás voltam mindig” Beszélgetés Bereményi Gézával
• Pápai Zsolt: Festő a felvevőgéppel Zsigmond Vilmos (1930-2016)
• Kolozsi László: Az utolsó pillanatban Gondolj rám
• Teszár Dávid: A Kékarcú Isten tanítása Menla hagyatéka
• Schubert Gusztáv: Magyar átok Egy passió kálváriája
• Soós Tamás Dénes: Jobban teljesít Aranyélet
NŐI NAPLÓK
• Ádám Péter: Szolgák és urak Egy szobalány naplója
• Tüske Zsuzsanna: Nők keretben Joy és Carol
FILM / REGÉNY
• Sándor Anna: Szoba kilátás nélkül Emma Donoghue: A szoba
• Vajda Judit: Az emberrablás boldogsága Lenny Abrahamson: A szoba
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ-filmek: Románia, Oroszország
KÍSÉRLETI MOZI
• Horeczky Krisztina: A táncfilm kezdetei A táncfilm kezdetei
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Érzelem és érzelem Tajvani hullámok – 3. rész
KRITIKA
• Jankovics Márton: A nagy családegyesítés Férfiak és csirkék
• Andorka György: Portré három ülésben Steve Jobs
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Vérvörös cipellők Kegyetlen tánc
MOZI
• Huber Zoltán: Egy tökéletes nap
• Baski Sándor: A nagy dobás
• Teszár Dávid: A boldogság titka
• Kovács Bálint: A pince
• Forgács Nóra Kinga: Az én szerelmem
• Árva Márton: Emlékek őrzői
• Kovács Kata: Szeleburdi svéd család kirándul
• Soós Tamás: Creed – Apollo fia
• Sepsi László: Az 5. hullám
DVD
• Soós Tamás Dénes: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan
MOZI
• Csiger Ádám: Barátság extrák nélkül
DVD
• Soós Tamás Dénes: Szeretet és köszönet
• Pápai Zsolt: Selma
• Gelencsér Gábor: Szirmok, virágok, koszorúk
• Kránicz Bence: A hamisító
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Halálos szerelem

Kránicz Bence

The Necessary Death of Charlie Countryman – amerikai, 2013. Rendezte: Fredrik Bond. Szereplők: Shia LaBeouf, Evan Rachel Wood, Mads Mikkelsen. Forgalmazó: MediaPro. 108 perc.

 

Elátkozott, botrányokkal tarkított forgatásokból nem egyet tudnánk felidézni, de a balszerencse sújtotta filmtervek java részére nem kultstátusz, hanem a feledés homálya vár: minden Apokalipszis, mostra tucatnyi Halálos szerelem jut. Fredrik Bond bemutatkozó rendezése körül egyre csak szaporodtak a rossz előjelek, a megfelelő kelet-európai helyszín utáni elhúzódó kereséstől a női főszereplő cenzúra miatti felháborodásáig (az erőszakszekvenciák maradhattak, de az orális szexben részesülő hősnő látványa sok volt a producereknek), nem is beszélve Shia LaBeouf művészi programjáról. A hírek szerint ugyanis a fiatal sztár a method acting jegyében nem ritkán kábítószerek hatása alatt állt a kamerák elé, a rendszeres fürdéstől viszont tartózkodott. A többször elhalasztott premier után hat napig műsoron tartott, néhány ezer dolláros bevétellel leszereplő film eredeti címe, a Charlie Countryman szükségszerű halála így a fogadtatás szempontjából önbeteljesítő jóslattá vált, pedig a végeredmény egyáltalán nem érdektelen munka.

Az édesanyját gyászoló Charlie Bukarestbe utazik, hogy megtalálja önmagát, a véletlenek összjátéka révén azonban egy gengszter nőjével kerül közelebbi kapcsolatba – innentől a csellengés helyett arra koncentrál, hogy mentse az irháját. A magának való, kiábrándult fiú nevelődési történetének nem tesz jót, hogy a rendező a játékidő előrehaladtával megfeledkezik a nyitány ígéretes, a főhős belső világát is megelevenítő közelítésmódjáról, mindinkább a thriller-lecke felmondásába fektetve az energiáit. Bond atmoszférateremtő készségét dicséri ugyanakkor a bukaresti kolorlokál ihletett, érzéki ábrázolása, és LaBeouf igyekezete is elismerésre méltó: a sebezhető, szerelemre éhes Charlie-t emésztő lázas izzás megmutatása valódi színészi tehetségről árulkodik.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11888