KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/december
MŰVÉSZMOZI
• Földényi F. László: Mozisirató Újhullámok után
• Harmat György: A sorsüldözött sátán és a felelőtlen angyal Citti és Davoli a Pasolini-filmekben
• Nagy V. Gergő: Lomha svenk Abel Ferrara: Pasolini
• Hirsch Tibor: A zseni, akinek nem akaródzik feltámadni Eisenstein Mexikóban
• Szalkai Réka: ¡Que viva Eisenstein! Beszélgetés Peter Greenaway-jel
FILM + ZENE
• Ádám Péter: Az utca királynője Édith Piaf 100
• Géczi Zoltán: Egyenesen a gettóból Hip hop és film: Straight Outta Compton
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Takács Ferenc: „Lajos, te maradj ki a történelemből!” Anyám és más futóbolondok a családból
• Gelencsér Gábor: Túlélet Hajnali láz
• Kránicz Bence: A mosónő érzékisége Szerdai gyerek
• Kovács Bálint: Valaki éjszakára Az éjszakám a nappalod
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „Korlátok helyett mértéket állítani” Beszélgetés Aczél Petrával és Antalóczy Tímeával
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Kisiklott hétköznapok Gdynia
• Szabó Ádám: Nőt és gyereket soha Sitges
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Mindörökké tizenkettő R. L. Stine: Libabőr
• Jankovics Márton: A képzelet szökevényei Rob Letterman: Libabőr
KÖNYV
• Zalán Vince: Api könyve Jankovics Marcell: Lékiratok
• Kelecsényi László: Lexikon gyanánt Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Bukarest árnyai Árnyak/Umbre
KRITIKA
• Varró Attila: Írás a falon 007 Spectre – A Fantom visszatér
• Baski Sándor: Tavaly Svájcban Ifjúság
MOZI
• Teszár Dávid: Ragyogó nekropolisz
• Barkóczi Janka: Cowboyok
• Kolozsi László: Kosok
• Kovács Kata: A kórus
• Baski Sándor: Login
• Tüske Zsuzsanna: A szerelem útján
• Forgács Nóra Kinga: A tengernél
• Kránicz Bence: Az ételművész
• Sepsi László: Szemekbe zárt titkok
• Vajda Judit: Újra együtt
• Sándor Anna: A kis herceg
• Varga Zoltán: Rendkívüli mesék
• Simor Eszter: A szüfrazsett
• Varró Attila: Az éhezők viadala – Kiválasztott
DVD
• Pápai Zsolt: Ex Machina
• Czirják Pál: Rettegett Iván I–II.
• Varga Zoltán: Torrente Gyűjtemény
• Fekete Martin: A WikiLeaks-botrány
• Soós Tamás Dénes: Sötét helyek
• Kránicz Bence: Tökéletes hang 2
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kárhozott szeretők

Herpai Gergely

Ask the Dust – amerikai, 2006. Rendezte és írta: Robert Towne. Kép: Caleb Deschanel. Zene: Ramin Djawadi, Heitor Pereira. Szereplők: Colin Farrel (Arturo Bandini), Salma Hayek (Camilla Lopez), Donald Sutherland (Hellfrick), Eileen Atkins (Mrs. Hargraves). Gyártó: Paramount. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 117 perc.

 

John Fante Depression Era című regényéből készült filmben Colin Farrell egy fiatal, ambiciózus, de annál szegényebb írót alakit, aki a 30-as évek Los Angelesében egy szállodai szobában tengeti életet, mígnem össze nem hozza a sors Camillával, a tüzes és gyönyörű mexikói felszolgálólánnyal (Salma Hayek).

Habár a történet eleinte érdekesen indul, sok furcsa figurával és szituációval, az izgalmasnak tűnő szálak végül nem vezetnek sehová, csak egy banális és semmitmondó szerelmi viszonyba. Pedig a feszült jelenetek még csak nem is hiányoznak a filmből, láthatunk éjszakai meztelen fürdőzést a viharos tengerben, egy váratlan földrengést, egy veszélyesnek tűnő szerelmi viszonyt Bandini és egy eltorzult testű femme fatale között, de végül az összes helyzet a lehető legsablonosabb módon zárul. Bandini motivációi és cselekedetei egyre érthetetlenebbek, és Colin Farrell szokásos négy-öt sztenderd arckifejezése, illetve a rosszul megírt forgatókönyv kevés ahhoz, hogy legalább a film végére megértsük, miért viselkedett sokszor oly kegyetlenül és bosszantóan ostobán Camillával a férfi. Az egyetlen, aki miatt érdemes megnézni a filmet, az Salma Hayek a büszke, de sebezhető mexikói lány szerepében.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/10 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8830