KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/november
MAGYAR VIDÉK: ELVESZETT FIATALOK
• Kránicz Bence: Kamera által élesen Dokumentumfilmek fiatalokról
• Varga Balázs: A hatalom íze Veszettek
• Pólik József: Mi leszünk az ifjúság Szocreál fiatalok
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A szüleimtől megkaptam a huszadik századot” Beszélgetés Fekete Ibolyával
• Bilsiczky Balázs: Emlékkönyv Beszélgetés Gárdos Péterrel
• Kovács Bálint: „Mint Pókember szuperképessége” Beszélgetés Dési András Györggyel és Móray Gáborral
RETRO-BANDÁK
• Géczi Zoltán: A java még csak most következik Frank Sinatra 100
• Varró Attila: Élő legendák Fekete mise
A SZERZŐI HORROR
• Varga Zoltán: Rémálmok álmodója Wes Craven (1939-2015)
• Árva Márton: Eleven vérvonal Del Toro kísértetei
• Sepsi László: Rosszfiúk és fúriák Lucky McKee
VELENCE
• Schubert Gusztáv: Vén Európa Velence
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Valami jobbra várva CineFest
• Stőhr Lóránt: Valami jobbra várva CineFest
• Sághy Miklós: Kontinenseken átívelő vizuális utazások / A világ szeme BIDF
• Horeczky Krisztina: Istentől az ördögig Érpatak modell
TELEVÍZÓ
• Ardai Zoltán: A fekete múmia átka Alsó-Parnasszus magaslatán
KÖNYV
• Huber Zoltán: Variációk egy témára Kelecsényi László: Eső és telefon
• Varga Zoltán: Az újraértelmezett szatíra Török Ervin: A szatíra diskurzusai a modernitásban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Botanikus szuperhős Andy Weir: A marsi
• Andorka György: Prométheusz gyermekei Ridley Scott: Mentőexpedíció
KRITIKA
• Takács Ferenc: Shakespeare és az irokézek Macbeth a filmvásznon
• Ádám Péter: A banlieu tigrise Dheepan
• Nagy V. Gergő: A panel Istene A legújabb testamentum
• Varró Attila: Útirajzok a kamaszkorból Tökmag és Gázolaj
MOZI
• Strausz László: Miért én?
• Baski Sándor: A lecke
• Kovács Kata: A keresés
• Jankovics Márton: Kötéltánc
• Huber Zoltán: Sicario – A bérgyilkos
• Vajda Judit: A kezdő
• Kránicz Bence: Apák és lányok
• Sepsi László: Szcientológia, avagy a hit börtöne
• Forgács Nóra Kinga: Fák jú Tanár úr! 2.
• Varga Zoltán: Hotel Transylvania 2.
• Hegedüs Márk Sebestyén: Az utolsó boszorkányvadász
• Varró Attila: Pán
DVD
• Gelencsér Gábor: Ének a búzamezőkről
• Pápai Zsolt: Kálvária
• Soós Tamás Dénes: Cobain: Montage of Heck
• Varga Zoltán: Szaffi
• Soós Tamás Dénes: Testvéri kötelék
• Sepsi László: A kihalás szélén

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

David Lynch új filmje – az Inland Empirekörül, ha nagyon lassan is, kezd oszlani a köd. A film történetéről annyit lehet tudni, hogy a színhelyéül választott várost teljesen felzaklatja egy titokzatos nő érkezése, akit egy megnevezhetetlen misztikus erő üldöz és tart rettegésben. A főbb szerepekben Laura Dern, Jeremy Irons, Harry Dean Stanton, Justin Theroux látható. A két éve készülő, és januárban újabb jelenetekkel bővülő filmet Lynch a cannes-i fesztiválon szeretné bemutatni.

 

*

 

Iránban szigorú cenzúra lépett életbe. Tilos bemutatni „szekuláris, feminista, liberális és nihilista” filmeket, valamint olyan mozgóképet, amely „a világ zsarnokának” – azaz az Egyesült Államoknak – a szellemiségét közvetíti.

Kínában eközben a cenzúra enyhítésére készülnek. Évente mindössze egy tucat külföldi film kerül be az óriási kínai piacra, de ezek is meglehetősen hosszú és szigorú engedélyeztetési eljárás után jutnak el a mozikba. A Kínai Filmhivatal elnöke a cenzúra „kiigazítása” mellett a mozihálózat korszerűsítését és bővítését ígéri, ebben a folyamatban nagy szerepet szánnak a digitális technika bevezetésének és a külföldi beruházóknak.

 

*

 

A mozirajongók özönölnek a 9. század vetítéseire. Az afganisztáni szovjet megszállás idején játszódó film minden idők legnagyobb orosz kasszasikere. Fjodor Bondarcsuk 8 millió dollárból forgatott filmje már 21 millió dolláros bevételnél tart.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8501