KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/szeptember
LÁZADÓ IFJÚSÁG
• Baski Sándor: Okkal lázadók Zöld rebellisek és cyberforradalmárok
• Sepsi László: Az ellenállás hasztalan Nima Nourizadeh: BeSZERvezve
• Varró Attila: Világot jelentő deszkák Larry Clark kamaszai
• Sándor Anna: Kertvárosi választások John Green: Papírvárosok
• Jankovics Márton: Ballagás előtt Jake Schreier: Papírvárosok
HIROSHIMA ÁRNYAI
• Andorka György: Lidércfény Hiroshima: A Manhattan-terv
DIGITÁLIS REALIZMUS
• Margitházi Beja: Kamera-szoftver hibridek Franchise-ok és digitális effektjeik
• Kránicz Bence: Kétbites Kalibánok / Digitális félelmeink Chris Columbus:Pixel
• Soós Tamás Dénes: A forradalom után CGI és Hollywood
• Sepsi László: A szabadság határai Műfajelmélet és számítógépes játékok
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: Szerdai gyerek Beszélgetés Horváth Lilivel
• Sípos Júlia: Az öreg tölgy krónikája Beszélgetés Molnár Attila Dáviddal
• Bernáth László: Mikrokozmosztól az Univerzumig Tudomány és film
• Murai András: Képszűkítés, újrateremtés A Saul fia és a „holokausztfilm” kódjai
• Kozma György: Halott fiúk Saul fia – másképp
• Kozma György: Halott fiúk Saul fia – másképp
ÚJ RAJ
• Simor Eszter: Mágikus dokumentarizmus Mark Cousins
• Pernecker Dávid: A hülyeség szabadversei Adam McKay
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Jubileumi válságok Karlovy Vary
• Csiger Ádám: Transzilván gótika TIFF – Kolozsvár
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Toleranciaburger Bob burgerfalodája
KRITIKA
• Sághy Miklós: A másság és a hatalom Meleg férfiak, hideg diktatúrák
• Kovács Kata: Arcok a párnán 45 év
• Varró Attila: Párhuzamosok találkozása Guy Ritchie: Az U.N.C.L.E. embere
MOZI
• Gelencsér Gábor: Csendes szív
• Vincze Teréz: 1001 gramm
• Forgács Nóra Kinga: Tízezer km
• Kovács Kata: Suite Française
• Andorka György: Az Eichmann-show
• Varró Attila: Abszurd alak
• Tüske Zsuzsanna: Az ajándék
• Soós Tamás: Önkívület
• Huber Zoltán: Kész katasztrófa
• Simor Eszter: Mélyütés
• Baski Sándor: Fantasztikus Négyes
• Kránicz Bence: Mission: Impossible – Titkos nemzet
• Csiger Ádám: Irány a bárka!
DVD
• Gelencsér Gábor: Utazás a koponyám körül
• Kránicz Bence: Kegyes hazugság
• Soós Tamás Dénes: Az Almanach projekt
• Soós Tamás Dénes: A megváltás
• Pápai Zsolt: A Heineken-emberrablás
• Tosoki Gyula: Az élet dala
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harcban élve

Kránicz Bence

Homefront – amerikai, 2013. Rendezte: Gary Fleder. Írta: Chuck Logan regényéből Sylvester Stallone. Kép: Theo van de Sande. Zene: Mark Isham. Szereplők: Jason Statham (Broker), James Franco (Gator), Izabela Vidovic (Maddy), Kate Bosworth (Cassie), Winona Ryder (Sheryl). Gyártó: Millennium Films / Nu Image Films / Homefront Productions. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 100 perc.

Miután Sylvester Stallone A feláldozhatókban Jason Stathamre hagyományozta a ’80-as évek akcióhőseinek örökségét, most egy rászabott forgatókönyvvel is megajándékozta pártfogoltját. Az alapanyagot Chuck Logan hatodik Phil Broker-regénye szolgáltatta, amelyben a címszereplő rendőr és exkatona a hóborította minnesotai tájba vonul el kislányával és háborús traumáktól sújtott, szintén a hadsereg kötelékébe tartozó feleségével együtt, ahol aztán rövid úton összetűzésbe kerül a szomszéd drogdílerrel. Stallone átiratában a kristálymet-laboroktól hemzsegő louisianai lápvidék a színhely, legfontosabb módosítása azonban az, hogy kihúzza a számításból Broker nejének figuráját, így faragva az érzéki örömök iránt kevés érdeklődést tanúsító, sziklakemény özvegyembert Statham karakteréből.

A filmváltozatban nincs szexuális feszültség és mellébeszélés, a lényeget a játszótéri kakaskodástól az ökölharcokon át a városkába hívott motoros banda támadásáig fokozódó akciószekvenciák jelentik. Feltűnő, hogy Statham all-american családapaként mennyire kilóg a kertvárosi környezetből. Amint arra a helyiek is ráébrednek, Broker minden tekintetben felsőbbrendű, mint ők, tar fejébe húzott baseball-sapkája valójában korona, amely testi és szellemi fölényét hivatott jelezni. A hétköznapi emberek alantas világát a szerencsétlen Bodine család képviseli, ahol csak a legidősebb fiúnak van esze – James Francónak néhány villanás is elég, hogy Gator figurájában egyszerre mutassa meg a nagypályára törő, okoskodó bűnözőt, a gondoskodó testvért és az időzített bombaként ketyegő mániákust. Noha a limitált színészi eszköztárral, de szúrós borostával és még szúrósabb nézésekkel felszerelt Statham marad talpon a végén, a Harcban élve mégis az emlékezetes mellékszereplőknek köszönhetően válik szórakoztató, régi iskolás akcióthrillerré.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11630