KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/december
MAGYAR MŰHELY
• Baski Sándor: Leltár miatt nyitva Magyar Filmhét
• Jankovics Márton: A bőség zavara Magyar Filmhét: kísérleti- és játékfilmek
• Gelencsér Gábor: Máskép(p) Magyar falu
• Schubert Gusztáv: Tizenkét szék Film, kritika, forgalmazás
• Stőhr Lóránt: Emberképző Illés György (1914-2006)
• Kolozsi László: Zászlómon a magyar színészek Beszélgetés Fazekas Csabával
EMBER AZ ŰRBEN
• Baski Sándor: A végtelenbe és tovább Csillagok között
• Hirsch Tibor: Féreglyuk-feeling Az univerzum meghódítása
ORWELL 1984
• Czigányik Zsolt: A Nagy Testvér árnyékában George Orwell: 1984
SAINT-EXUPÉRY
• Ádám Péter: Rajzolj nekem repülőt Saint-Exupéry és a film
• Saint Eva Marie: Igor Filmnovella
• Sándor Anna: A rózsa vándora A kis herceg mozija
GODARD
• Varró Attila: Fáktól az erdőt Godard: Búcsú a nyelvtől
• Kelecsényi László: Vezetékneve: Godard Az örök rebellis
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Istenek, emberek, rózsák Gdynia
HATÁRSÁV
• Zalán Vince: Szemben a gonosszal Wim Wenders: A Föld sója
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Orvosi acél Steven Soderbergh: A sebész
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Vadkeleten Délibáb
• Sepsi László: A dögevő álma Dan Gilroy: Éjjeli féreg
MOZI
• Barkóczi Janka: GETT - Válólevél
• Baski Sándor: Zárt rendszer
• Árva Márton: Eszeveszett mesék
• Kovács Bálint: Szexterápia A holocaust a lengyel filmben
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Aki Kaurismäki leforgatta új filmjét. A Vagabund hőse egy amnéziás férfi (Markku Pertola), aki helsinki utcáin bolyongva keresi elveszett énjét. Az amnézia a kliprendezéseivel elhíresült, ám a Human Nature-rel kevésbé sikeres Michel Gondryt is megihlette. A Zavartalan napsütésben egy folyton civakodó ifjú pár boldogságát hozza el a tökéletes feledés.

 

*

 

John Waters a francia filmek szexuális forradalmától várja a hollywoodi prüdéria bukását. „Az Intimitás és a Nővérem (a pornográf jeleneteket mindig is bátran használó Catherine Breillat új rendezése – a szerk.) bemutatója azt a reményt ébreszti bennem, hogy hamarosan az amerikai filmekben is kendőzetlenül lehet majd megmutatni a testi szerelmet.”

 

*

 

A Ponyvaregény után újra együtt John Travolta és Samuel L. Jackson. A Bázis, John McTiernan filmje egy katonai kiképzőtáborban játszódik Panamában, ahol egy hírhedt kiképzőtiszt és néhány kadétja eltűnési ügyében nyomozó szövetségi ügynök rejtélyes összeesküvés nyomaira bukkan.

 

*

 

Abbas Kiarostami legfrissebb munkája, a Tíz az ugandai AIDS-fertőzöttekről szóló ABC Afrika után ismét digitális videokamerával készült. A dokumentumfilm mindössze tíz beállításból áll; főhőse öt iráni asszony, akik magánéleti problémáikról, szerelmi életükről vallanak a rendezőnek.

 

*

 

Az amerikai ellenkultúra hírhedt rendezője, Kenneth Anger a Lázadó Lucifer (1980) óta nem rendezett filmet. Most újra kamera mögé áll: A gnosztikus tömeg egy XX. század elején működő okkult társaság történetét viszi vászonra. Anger a főszerepekre Vincent Gallót és Chloé Sevignyt kérte föl.

 

*

 

South Park gyászol. Kenny, az örök bűnbak nincs többé. Hiába halt minden részben keserves kínhalált, hiába szabdalták darabokra, robbant fel, vérzett el, zuhant rá a MIR űrállomás, meg sem kottyant neki, nyolcvan epizódon át újra meg újra visszatért. Épp csak kegyetlen animátoraitól nem menekülhetett. Az új sorozatban egy szöszi fiúcska lesz majd a gonosz south park-i kölykök állandó céltáblája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2564