KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/július
MAGYAR MŰHELY
• Pólik József: Elvesztett illúziók A magyar politikai film korszakai – 1. rész
• Hegedüs Márk Sebestyén: Holt ügyek Miért rosszak a magyar krimik?
ÁLLATI ELMÉK
• Forgách András: Lili és Hagen Fehér Isten
• Sepsi László: Borzasztó természet Állathorror
• Csiger Ádám: Rossz nevelés Samuel Fuller: Fehér kutya
FEMME FATALE
• Pápai Zsolt: Kleopátra lánya Százéves a femme fatale
• Zsubori Anna: Freud a Disney-kastélyban Demóna
DIVATMOZI
• Tüske Zsuzsanna: Yves Saint Laurent Divat-vásznak
• Varró Attila: Divatképek és Nagyítás Fotós-montázs
LENGYEL FILM
• Zalán Vince: Öt nem könnyű darab Krzysztof Zanussi
• Pályi András: Ki vagy? Lengyel Filmtavasz
HÖLLERING
• Kelecsényi László: Höllering a Hortobágyon Beszélgetés Szekfü Andrással
• Szekfü András: A puszta meséje Passuth László és a Hortobágy-film
FESZTIVÁL
• Varga Balázs: Eszköztelenül Wiesbaden - goEast Filmfesztivál
• Buglya Zsófia: Filmhangok vegyeskarra Linz – Crossing Europe
• Mátyás Győző: A tabuk ellen Krakkó
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Apokalipszis, mindig Hiroshi Sakurazaka: A holnap határai
• Kránicz Bence: Továbbélők Doug Liman: A holnap határa
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: A kánon joga Gelencsér Gábor: Eredendő máshol
HATÁRSÁV
• Szabó Dénes: Szerepjáték tárgyakkal Beszélgetés Szöllősi Gézával
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Szuperhősök, labdával Futball és reklám
• Pernecker Dávid: Szilíciumláz Mike Judge: Szilícium-völgy
KRITIKA
• Sepsi László: A deviancia varázsa Frank
• Barotányi Zoltán: Első fokon Ítélet Magyarországon
• Vajda Judit: Őserdők hősei Volt egyszer egy erdő; Amazónia
MOZI
• Barkóczi Janka: A pokol kapujában
• Jankovics Márton: Meteora
• Vajda Judit: Csillagainkban a hiba
• Margitházi Beja: A pap gyermekei
• Kránicz Bence: X-Men: Az eljövendő múlt napjai
• Sepsi László: A tengerre várva
• Huber Zoltán: Istenek kalapácsa
• Csiger Ádám: Már megint lakótársat keresünk
• Andorka György: Hogyan rohanj a veszTEDbe?
• Varró Attila: Kavarás
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Európa visszatér PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Halálos szerelem

Kránicz Bence

The Necessary Death of Charlie Countryman – amerikai, 2013. Rendezte: Fredrik Bond. Szereplők: Shia LaBeouf, Evan Rachel Wood, Mads Mikkelsen. Forgalmazó: MediaPro. 108 perc.

 

Elátkozott, botrányokkal tarkított forgatásokból nem egyet tudnánk felidézni, de a balszerencse sújtotta filmtervek java részére nem kultstátusz, hanem a feledés homálya vár: minden Apokalipszis, mostra tucatnyi Halálos szerelem jut. Fredrik Bond bemutatkozó rendezése körül egyre csak szaporodtak a rossz előjelek, a megfelelő kelet-európai helyszín utáni elhúzódó kereséstől a női főszereplő cenzúra miatti felháborodásáig (az erőszakszekvenciák maradhattak, de az orális szexben részesülő hősnő látványa sok volt a producereknek), nem is beszélve Shia LaBeouf művészi programjáról. A hírek szerint ugyanis a fiatal sztár a method acting jegyében nem ritkán kábítószerek hatása alatt állt a kamerák elé, a rendszeres fürdéstől viszont tartózkodott. A többször elhalasztott premier után hat napig műsoron tartott, néhány ezer dolláros bevétellel leszereplő film eredeti címe, a Charlie Countryman szükségszerű halála így a fogadtatás szempontjából önbeteljesítő jóslattá vált, pedig a végeredmény egyáltalán nem érdektelen munka.

Az édesanyját gyászoló Charlie Bukarestbe utazik, hogy megtalálja önmagát, a véletlenek összjátéka révén azonban egy gengszter nőjével kerül közelebbi kapcsolatba – innentől a csellengés helyett arra koncentrál, hogy mentse az irháját. A magának való, kiábrándult fiú nevelődési történetének nem tesz jót, hogy a rendező a játékidő előrehaladtával megfeledkezik a nyitány ígéretes, a főhős belső világát is megelevenítő közelítésmódjáról, mindinkább a thriller-lecke felmondásába fektetve az energiáit. Bond atmoszférateremtő készségét dicséri ugyanakkor a bukaresti kolorlokál ihletett, érzéki ábrázolása, és LaBeouf igyekezete is elismerésre méltó: a sebezhető, szerelemre éhes Charlie-t emésztő lázas izzás megmutatása valódi színészi tehetségről árulkodik.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11888