KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/április
JANCSÓ MIKLÓS
• Báron György: Képek a hagyatékból A formalista és a moralista Jancsó
• Pintér Judit: Éljen Garibaldi! Jancsó Olaszországa − az olaszok Jancsója
• Muhi Klára: Jancsó-domb Beszélgetés Kende Jánossal
• Szekfü András: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 2. rész
• Förgeteg Balázs: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 2. rész
MESTERKURZUS
• Forgách András: A háromnevű Philip Seymour Hoffman (1967-2014)
• Nánay Bence: Rendet, rendet, műrendet! Wes Anderson képkompozíciói
MŰKINCSEK NYOMÁBAN
• Kránicz Bence: Mona Lisa meséje Hollywoodi képhamisítók
• Géczi Zoltán: A Führer múzeuma Műkincsrablók, műkincsvadászok
MAGYAR MŰHELY
• Szalay Dorottya: Trenden innen és túl Magyar kísérleti filmes körkép
• Lichter Péter: Láthatatlan határsértések Kísérleti kerekasztal
• Schubert Gusztáv: Kontracinema.com A kísérleti film honlapja
FESZTIVÁL
• Horváth Eszter: A szabad akarat illúziója Frankofón Filmnapok
• Szatmári Zsófia: Üdvözlet a kisvárosból Beszélgetés Guillaume Brac-kal
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A szélcsend hullámain A mai bolgár film
HATÁRSÁV
• Horeczky Krisztina: Digitális operaház Társművészetek a mozikban
TELEVÍZÓ
• Roboz Gábor: A lápvidék rémei A törvény nevében
FILM / REGÉNY
• Forgács Nóra Kinga: Az emlékezés kórháza Charlotte Roche//David Wnendt: Nedves tájak
KRITIKA
• Varró Attila: Művészi véna Műkincsrablók, műkincsvadászok
• Margitházi Beja: Vissza a természethez Viharsarok
MOZI
• Kolozsi László: Gyermekeink
• Barkóczi Janka: Az ártatlanság virágai
• Forgács Nóra Kinga: Mr. Morgan utolsó szerelme
• Margitházi Beja: A hang ereje
• Vajda Judit: Szerelem a felhők felett
• Alföldi Nóra: 9 hónap letöltendő
DVD
• Nagy V. Gergő: Buffalo Bill és az indiánok
• Pápai Zsolt: Nebraska
• Soós Tamás Dénes: Világvége
• Bocsor Péter: Moby Dick
• Géczi Zoltán: Oldboy (2013)
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Facérok

Békés Pál

 

Hagyjuk a halálos szenvedélyeket, legalábbis azokat, melyek egy életre összebogozzák két ember életét – ásó, kapa, nagyharang. Szólóban szép az élet. A seattle-i Facér-tanyán, ahol a film hősei, a nyugati part hobbijuknak és lelki problémáiknak élő, önként magányos yuppie-jai tengetik napjaikat, igen jómódú emberek laknak. A különleges életmód-igényeket kielégítő 18 lakásos komplexum bérlői a folyamatos érzelmi válság, vágyakozás, kielégülés, újrakezdés állapotában leledzenek – számukra mindig új a szerelem, a csalódás, mindig borzongatóan izgalmas az újrakezdés. Nyitottak minden újra, unt kapcsolatok nyűge őket nem bénítja, s ha mégis, akkor lerázzák magukról a bilincseket, ha nem is mint kutya a vizet, de azért különösebb megrázkódtatás nélkül. Ám ha igazán elragadja őket az érzelmek árja, valódi áldozatokra is képesek. Janet például úgy dönt, hogy mellműtétnek veti alá magát, remélvén, hogy a gömbölyded szilikonbetét majd visszaszerzi számára Cliff, a szépreményű rockzenést rajongását. Még szerencse, hogy az orvos lebeszéli. Hálából Janet meggyőzi a sebészt, jobb, ha új, borzasabb frizurát nyírat magának, ő pedig régi melleivel távozik a klinikáról. Az akció mindenki megelégedésére zárul, végül még Cliff is ráébred, mekkora szüksége van Janetre.

A seattle-i belváros bohém miliője kellemes hátteret kínál a féltucatnyi fiatal szünettelen érzelmi kalandozásának, melyet laza epizódláncként tálal a rendező – az egyes részeket alcímek választják el egymástól: „Szólóban szép az élet”, „Életfogytig randevú”, – akárha egy-egy korszerűen fanyar falvédőszöveg volna valamennyi. A jól adagolt irónia egyébként is a Facérok egyetlen, s így annál értékesebb erénye. Kellemes film. Elszórakoztat. És felszabadít. Engem például kifejezetten jó érzéssel tölt el, hogy van még a világon olyan zug, ahol egy egész estés film legsúlyosabb konfliktusa az: vajon Janet kebleinek völgye Szilikon-völggyé válik-e.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/06 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1311