KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/március
JANCSÓ MIKLÓS
• Szekfü András: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 1. rész
• Förgeteg Balázs: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Schreiber András: Két szűk esztendő Beszélgetés Havas Ágnessel
MELODRÁMA
• Pápai Zsolt: Pátosz és realizmus John Cassavetes modern melodrámái
• Kovács Ilona: Ha a botrány elmarad [RÉSZLET] Apácasors Diderot-tól napjainkig
LATIN BŰNÖK
• Géczi Zoltán: Latin bűn A latin-amerikai thriller evolúciója
KRÓNIKA
• Schubert Gusztáv: Czigány Tamás (1928-2014)
LATIN BŰNÖK
• Sepsi László: Foggal-körömmel Latin-amerikai horrorfilmek
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + fém [RÉSZLET] Paul Verhoeven – 2. rész
• Andorka György: Engedelmes test Robotzsaru
BALKÁN EXPRESSZ
• Szíjártó Imre: Csonka napok Új szerb film
FILMZENE
• Pernecker Dávid: Ki ölte meg Bambit? Julien Temple Sex Pistols-filmjei
TELEVÍZÓ
• Gáncsos Kármen: Éjjel-nappal fikció Televíziós dokurealizmus
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Én és énke a filmvásznon Amszterdam
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: A börtönből jött királyfi Joyce Maynard: Nyárutó
• Baski Sándor: Családi pótlék Jason Reitman: Nyárutó
KRITIKA
• Pályi András: Kérdések a múlthoz Wałęsa – A remény embere
• Huber Zoltán: Variációk kanapéra Couch Surf
• Nagy V. Gergő: Vissza a kamaszkorba Megdönteni Hajnal Tímeát
• Muhi Klára: Azok a régi hengergőzések Szerelempatak
MOZI
• Csiger Ádám: A plebejus herceg
• Baski Sándor: A Grand Budapest Hotel
• Kránicz Bence: Prince Avalanche – Texas hercege
• Forgács Nóra Kinga: Vijay és én
• Sepsi László: Én, Frankenstein
• Andorka György: Téli mese
• Huber Zoltán: Herkules legendája
• Roboz Gábor: Nyomtalanul
• Varró Attila: Műkincsvadászok
• Horváth Eszter: Idegen a tónál
• Kovács Kata: Végtelen szerelem
DVD
• Pápai Zsolt: Meteo
• Csiger Ádám: Mozimaraton: Akciófilmek hétvégére díszdoboz
• Soós Tamás Dénes: Hamarosan…
• Tosoki Gyula: Félelmetes nap
• Soós Tamás Dénes: A folyosó túloldalán

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Két kopper

Alföldi Nóra

Cop Out – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Smith. Szereplők: Bruce Willis, Tracy Morgan, Adam Brody. Forgalmazó: ProVideo. 107 perc.

 

Kevin Smith életműve idestova nagykorúvá érik, a hobbit-küllemű kult-direktor azonban nem annyira vizuális kifinomultságáról, sokkal inkább sziporkázó párbeszédeiről, szerethető lúzer karaktereiről híres. Nullbüdzsés, pop-referenciáktól hemzsegő filmjeinek eszköztelensége és minimalizmusa jobbára bájos amatőrizmus, semmint tudatos művészi koncepció; épp ezért volt tévedés a producerek részéről, hogy stúdiódebüt gyanánt iparosmunkát bíztak rá.

Papíron persze minden máshogy fest, a Két kopper forgatókönyve elméletben valóban Smith-ért ordít, hiszen egy klasszikus, régi vágású buddy movie, melyben a mufurc Bruce Willis és anyósülésének állandó tartozéka, a nagypofájú afroamerikai Tracy Morgan rutinos zsarukként New York fémkerítéses körzeteiben üldözik a gonosz latinokat. A cselekmény legalább annyira színes, mint az említett környék etnikai összetétele, a szerteágazó–összeérő szálak elvileg biztosítanák a nézőbarát izgalmakat, mindez azonban a hagyományok szoros, de közben reflektálatlan követése miatt csaknem desztillálódik. Smith részéről – lévén igazi mozibuzi – szolid tisztelgés lenne ez a nyolcvanas években hőskorát élő 48 óra- és Halálos fegyver-szériák által fémjelzett bűnügyi filmtípus felé, de jobbára azokra az elemekre koncentrál, melyek miatt anno e szubzsáner kihalásra ítéltetett. Tracy Morgan ripacskodása Eddie Murphy rossz napjait idézi, látványelem gyanánt paródiába illő pisztolypárbajok és rossz viccnek ható lassított felvételek dúsítják az eseményeket, miközben a body-count bátortalanul gyér, a cselekmény pedig elmállik, mint műbőrkabát a napon. A Két kopper forgatókönyvét nem Smith jegyzi, a Smith touch tehát hiányzik. Néha a legnagyobb lúzerek is hibázhatnak.

Extrák: Kimaradt jelenetek, magyar felirattal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/08 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10252