KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/február
MAÁR GYULA
• Harmat György: Kizökkentek az időből Maár Gyula első alkotói korszakáról
• Báron György: Töltőtolltól kameráig A fiatal Maár kritikái
MAGYAR MŰHELY
• Gervai András: Hét szűk esztendő Magyar filmesek és a hatalom (1947-1953)
• Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” Beszélgetés Rófusz Ferenccel
• Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” Beszélgetés Antal Nimróddal
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
• Baski Sándor: Az élet császárai Amerikai rémálom
• Huber Zoltán: A látszat hatalma Jordan Belfort: A Wall Street farkasa
• Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok Martin Scorsese: A Wall Street farkasa
• Varró Attila: A túlélés művészete David O. Russell: Amerikai botrány
• Szabó Ádám: A vágóhíd felé Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság
• Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek James Toback: Ujjak
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + vér Paul Verhoeven – 1. rész
• Csala Borbála: Provokatőrből próféta Verhoeven Hollandiája
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A periféria reménytelensége Albán filmek
FESZTIVÁL
• Mátyás Győző: A szabadság fényében Stockholm
• Orosz Anna Ida: A valóságon túl Anilogue
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: A pilóta fia Hőskeresők
• Kovács Kata: Kockázat nélkül A legyőzhetetlenek
• Roboz Gábor: Technofília Fekete tükör
KRITIKA
• Varga Balázs: Egy meg egy nem megy A nimfomániás
• Zsubori Anna: Apám, Disney Banks úr megmentése
• Árva Márton: Az orvos ártó keze A német doktor
MOZI
• Baski Sándor: Mielőtt meghaltam
• Vajda Judit: Augusztus Oklahomában
• Huber Zoltán: A könyvtolvaj
• Kovács Kata: Kertvárosi bordély
• Forgács Nóra Kinga: Walter Mitty titkos élete
• Margitházi Beja: Apáim története
• Kovács Marcell: A túlélő
• Géczi Zoltán: A háború angyalai
• Andorka György: Jack Ryan: Árnyékügynök
• Sepsi László: Bűbáj és kéjelgés
• Tüske Zsuzsanna: A nő
• Varró Attila: Eltűnő hullámok
DVD
• Győrffy Iván: Noé bárkái
• Czirják Pál: Stanley Kubrick korai filmjei
• Pápai Zsolt: Öngyilkos bevetés
• Soós Tamás Dénes: Női fény
• Pápai Zsolt: Az Európa-rejtély
• Ardai Zoltán: Gyöngyvirágtól lombhullásig
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

David Lynch új filmje – az Inland Empirekörül, ha nagyon lassan is, kezd oszlani a köd. A film történetéről annyit lehet tudni, hogy a színhelyéül választott várost teljesen felzaklatja egy titokzatos nő érkezése, akit egy megnevezhetetlen misztikus erő üldöz és tart rettegésben. A főbb szerepekben Laura Dern, Jeremy Irons, Harry Dean Stanton, Justin Theroux látható. A két éve készülő, és januárban újabb jelenetekkel bővülő filmet Lynch a cannes-i fesztiválon szeretné bemutatni.

 

*

 

Iránban szigorú cenzúra lépett életbe. Tilos bemutatni „szekuláris, feminista, liberális és nihilista” filmeket, valamint olyan mozgóképet, amely „a világ zsarnokának” – azaz az Egyesült Államoknak – a szellemiségét közvetíti.

Kínában eközben a cenzúra enyhítésére készülnek. Évente mindössze egy tucat külföldi film kerül be az óriási kínai piacra, de ezek is meglehetősen hosszú és szigorú engedélyeztetési eljárás után jutnak el a mozikba. A Kínai Filmhivatal elnöke a cenzúra „kiigazítása” mellett a mozihálózat korszerűsítését és bővítését ígéri, ebben a folyamatban nagy szerepet szánnak a digitális technika bevezetésének és a külföldi beruházóknak.

 

*

 

A mozirajongók özönölnek a 9. század vetítéseire. Az afganisztáni szovjet megszállás idején játszódó film minden idők legnagyobb orosz kasszasikere. Fjodor Bondarcsuk 8 millió dollárból forgatott filmje már 21 millió dolláros bevételnél tart.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8501