KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/február
MAÁR GYULA
• Harmat György: Kizökkentek az időből Maár Gyula első alkotói korszakáról
• Báron György: Töltőtolltól kameráig A fiatal Maár kritikái
MAGYAR MŰHELY
• Gervai András: Hét szűk esztendő Magyar filmesek és a hatalom (1947-1953)
• Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” Beszélgetés Rófusz Ferenccel
• Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” Beszélgetés Antal Nimróddal
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
• Baski Sándor: Az élet császárai Amerikai rémálom
• Huber Zoltán: A látszat hatalma Jordan Belfort: A Wall Street farkasa
• Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok Martin Scorsese: A Wall Street farkasa
• Varró Attila: A túlélés művészete David O. Russell: Amerikai botrány
• Szabó Ádám: A vágóhíd felé Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság
• Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek James Toback: Ujjak
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + vér Paul Verhoeven – 1. rész
• Csala Borbála: Provokatőrből próféta Verhoeven Hollandiája
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A periféria reménytelensége Albán filmek
FESZTIVÁL
• Mátyás Győző: A szabadság fényében Stockholm
• Orosz Anna Ida: A valóságon túl Anilogue
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: A pilóta fia Hőskeresők
• Kovács Kata: Kockázat nélkül A legyőzhetetlenek
• Roboz Gábor: Technofília Fekete tükör
KRITIKA
• Varga Balázs: Egy meg egy nem megy A nimfomániás
• Zsubori Anna: Apám, Disney Banks úr megmentése
• Árva Márton: Az orvos ártó keze A német doktor
MOZI
• Baski Sándor: Mielőtt meghaltam
• Vajda Judit: Augusztus Oklahomában
• Huber Zoltán: A könyvtolvaj
• Kovács Kata: Kertvárosi bordély
• Forgács Nóra Kinga: Walter Mitty titkos élete
• Margitházi Beja: Apáim története
• Kovács Marcell: A túlélő
• Géczi Zoltán: A háború angyalai
• Andorka György: Jack Ryan: Árnyékügynök
• Sepsi László: Bűbáj és kéjelgés
• Tüske Zsuzsanna: A nő
• Varró Attila: Eltűnő hullámok
DVD
• Győrffy Iván: Noé bárkái
• Czirják Pál: Stanley Kubrick korai filmjei
• Pápai Zsolt: Öngyilkos bevetés
• Soós Tamás Dénes: Női fény
• Pápai Zsolt: Az Európa-rejtély
• Ardai Zoltán: Gyöngyvirágtól lombhullásig
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Aki Kaurismäki leforgatta új filmjét. A Vagabund hőse egy amnéziás férfi (Markku Pertola), aki helsinki utcáin bolyongva keresi elveszett énjét. Az amnézia a kliprendezéseivel elhíresült, ám a Human Nature-rel kevésbé sikeres Michel Gondryt is megihlette. A Zavartalan napsütésben egy folyton civakodó ifjú pár boldogságát hozza el a tökéletes feledés.

 

*

 

John Waters a francia filmek szexuális forradalmától várja a hollywoodi prüdéria bukását. „Az Intimitás és a Nővérem (a pornográf jeleneteket mindig is bátran használó Catherine Breillat új rendezése – a szerk.) bemutatója azt a reményt ébreszti bennem, hogy hamarosan az amerikai filmekben is kendőzetlenül lehet majd megmutatni a testi szerelmet.”

 

*

 

A Ponyvaregény után újra együtt John Travolta és Samuel L. Jackson. A Bázis, John McTiernan filmje egy katonai kiképzőtáborban játszódik Panamában, ahol egy hírhedt kiképzőtiszt és néhány kadétja eltűnési ügyében nyomozó szövetségi ügynök rejtélyes összeesküvés nyomaira bukkan.

 

*

 

Abbas Kiarostami legfrissebb munkája, a Tíz az ugandai AIDS-fertőzöttekről szóló ABC Afrika után ismét digitális videokamerával készült. A dokumentumfilm mindössze tíz beállításból áll; főhőse öt iráni asszony, akik magánéleti problémáikról, szerelmi életükről vallanak a rendezőnek.

 

*

 

Az amerikai ellenkultúra hírhedt rendezője, Kenneth Anger a Lázadó Lucifer (1980) óta nem rendezett filmet. Most újra kamera mögé áll: A gnosztikus tömeg egy XX. század elején működő okkult társaság történetét viszi vászonra. Anger a főszerepekre Vincent Gallót és Chloé Sevignyt kérte föl.

 

*

 

South Park gyászol. Kenny, az örök bűnbak nincs többé. Hiába halt minden részben keserves kínhalált, hiába szabdalták darabokra, robbant fel, vérzett el, zuhant rá a MIR űrállomás, meg sem kottyant neki, nyolcvan epizódon át újra meg újra visszatért. Épp csak kegyetlen animátoraitól nem menekülhetett. Az új sorozatban egy szöszi fiúcska lesz majd a gonosz south park-i kölykök állandó céltáblája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2564