KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/február
MAÁR GYULA
• Harmat György: Kizökkentek az időből Maár Gyula első alkotói korszakáról
• Báron György: Töltőtolltól kameráig A fiatal Maár kritikái
MAGYAR MŰHELY
• Gervai András: Hét szűk esztendő Magyar filmesek és a hatalom (1947-1953)
• Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” Beszélgetés Rófusz Ferenccel
• Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” Beszélgetés Antal Nimróddal
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
• Baski Sándor: Az élet császárai Amerikai rémálom
• Huber Zoltán: A látszat hatalma Jordan Belfort: A Wall Street farkasa
• Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok Martin Scorsese: A Wall Street farkasa
• Varró Attila: A túlélés művészete David O. Russell: Amerikai botrány
• Szabó Ádám: A vágóhíd felé Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság
• Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek James Toback: Ujjak
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + vér Paul Verhoeven – 1. rész
• Csala Borbála: Provokatőrből próféta Verhoeven Hollandiája
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A periféria reménytelensége Albán filmek
FESZTIVÁL
• Mátyás Győző: A szabadság fényében Stockholm
• Orosz Anna Ida: A valóságon túl Anilogue
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: A pilóta fia Hőskeresők
• Kovács Kata: Kockázat nélkül A legyőzhetetlenek
• Roboz Gábor: Technofília Fekete tükör
KRITIKA
• Varga Balázs: Egy meg egy nem megy A nimfomániás
• Zsubori Anna: Apám, Disney Banks úr megmentése
• Árva Márton: Az orvos ártó keze A német doktor
MOZI
• Baski Sándor: Mielőtt meghaltam
• Vajda Judit: Augusztus Oklahomában
• Huber Zoltán: A könyvtolvaj
• Kovács Kata: Kertvárosi bordély
• Forgács Nóra Kinga: Walter Mitty titkos élete
• Margitházi Beja: Apáim története
• Kovács Marcell: A túlélő
• Géczi Zoltán: A háború angyalai
• Andorka György: Jack Ryan: Árnyékügynök
• Sepsi László: Bűbáj és kéjelgés
• Tüske Zsuzsanna: A nő
• Varró Attila: Eltűnő hullámok
DVD
• Győrffy Iván: Noé bárkái
• Czirják Pál: Stanley Kubrick korai filmjei
• Pápai Zsolt: Öngyilkos bevetés
• Soós Tamás Dénes: Női fény
• Pápai Zsolt: Az Európa-rejtély
• Ardai Zoltán: Gyöngyvirágtól lombhullásig
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csaló csajok

Tüske Zsuzsanna

The Hustle – amerikai, 2019. Rendezte: Chris Addison. Írta: Dale Launer, Paul Henning és Stanley Shapiro. Kép: Michael Coulter. Zene: Anne Dudley. Szereplők: Anne Hathaway (Josephine), Rebel Wilson (Penny), Alex Sharp (Thomas), Ingrid Oliver (Desjardins). Gyártó: Camp Sugar / Pin High Productions / MGM. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 94 perc.

 

Az 1988-as Riviéra vadorzói mai napig nem veszített szélhámos vonzerejéből: fanyar sármjával és sziporkázó humorával még 1964-es eredetijét, a szintén glancos, bár kevésbé vitriolos Dajkamesék hölgyekneket is lekörözte. A klasszikus David Niven-Marlon Brando és a még emlékezetesebb Michael Caine-Steve Martin szemfényvesztő duó mutatványa cseppet sem szorult leporolásra, az álomgyár számára azonban az ötletszegénység és bevételszerzés elegendő indokot jelentett arra, hogy a legfrissebb trend szerint átírja a sikerképletet, és az idei verzióban sztárhölgyekre húzza a svindler-nadrágot. A helyszín ezúttal is a francia Azúr-part, azonban felszínes milliomos-bukszák helyett immár a megmentő szerepben tetszelgő, együgyű pénzeszsákok az áldozatai a két kóklerinának, akik versenyre kelnek a balekoktól hemzsegő vadászterületért.

A Csaló csajok szinte jelenetről jelenetre leköveti a Riviéra vadorzói cselekményét, az előd eleganciájának azonban már a szereplőválasztással búcsút int: a Niven és Caine által megformált idősödő, nagystílű angol figura méltóságát hiába is keresnénk az Anne Hathaway-féle karót nyelt, sznob libában, de még rosszabb választás Rebel Wilson, akinek bunkó dömperlány karakteréhez képest még a korábbi verziók faragatlan, pitiáner csalói is úrifiúnak tűnnek. Az eddig sorozatokban dolgozó Chris Addison első mozi-bóvlija még soványabb sikerekre érdemes, mint a női szereplőkkel újragondolt Szellemirtók vagy Ocean’s 8 kísérletei, amelyek érdektelenségbe fulladtak ugyan, de legalább nem keverték össze a tökösséget a tahósággal, hogy másfél órányi útszéli attrakcióval próbáljanak palimadarakat fogni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/05 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14099