KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/február
MAÁR GYULA
• Harmat György: Kizökkentek az időből Maár Gyula első alkotói korszakáról
• Báron György: Töltőtolltól kameráig A fiatal Maár kritikái
MAGYAR MŰHELY
• Gervai András: Hét szűk esztendő Magyar filmesek és a hatalom (1947-1953)
• Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” Beszélgetés Rófusz Ferenccel
• Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” Beszélgetés Antal Nimróddal
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
• Baski Sándor: Az élet császárai Amerikai rémálom
• Huber Zoltán: A látszat hatalma Jordan Belfort: A Wall Street farkasa
• Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok Martin Scorsese: A Wall Street farkasa
• Varró Attila: A túlélés művészete David O. Russell: Amerikai botrány
• Szabó Ádám: A vágóhíd felé Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság
• Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek James Toback: Ujjak
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + vér Paul Verhoeven – 1. rész
• Csala Borbála: Provokatőrből próféta Verhoeven Hollandiája
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A periféria reménytelensége Albán filmek
FESZTIVÁL
• Mátyás Győző: A szabadság fényében Stockholm
• Orosz Anna Ida: A valóságon túl Anilogue
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: A pilóta fia Hőskeresők
• Kovács Kata: Kockázat nélkül A legyőzhetetlenek
• Roboz Gábor: Technofília Fekete tükör
KRITIKA
• Varga Balázs: Egy meg egy nem megy A nimfomániás
• Zsubori Anna: Apám, Disney Banks úr megmentése
• Árva Márton: Az orvos ártó keze A német doktor
MOZI
• Baski Sándor: Mielőtt meghaltam
• Vajda Judit: Augusztus Oklahomában
• Huber Zoltán: A könyvtolvaj
• Kovács Kata: Kertvárosi bordély
• Forgács Nóra Kinga: Walter Mitty titkos élete
• Margitházi Beja: Apáim története
• Kovács Marcell: A túlélő
• Géczi Zoltán: A háború angyalai
• Andorka György: Jack Ryan: Árnyékügynök
• Sepsi László: Bűbáj és kéjelgés
• Tüske Zsuzsanna: A nő
• Varró Attila: Eltűnő hullámok
DVD
• Győrffy Iván: Noé bárkái
• Czirják Pál: Stanley Kubrick korai filmjei
• Pápai Zsolt: Öngyilkos bevetés
• Soós Tamás Dénes: Női fény
• Pápai Zsolt: Az Európa-rejtély
• Ardai Zoltán: Gyöngyvirágtól lombhullásig
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harcban élve

Kránicz Bence

Homefront – amerikai, 2013. Rendezte: Gary Fleder. Írta: Chuck Logan regényéből Sylvester Stallone. Kép: Theo van de Sande. Zene: Mark Isham. Szereplők: Jason Statham (Broker), James Franco (Gator), Izabela Vidovic (Maddy), Kate Bosworth (Cassie), Winona Ryder (Sheryl). Gyártó: Millennium Films / Nu Image Films / Homefront Productions. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 100 perc.

Miután Sylvester Stallone A feláldozhatókban Jason Stathamre hagyományozta a ’80-as évek akcióhőseinek örökségét, most egy rászabott forgatókönyvvel is megajándékozta pártfogoltját. Az alapanyagot Chuck Logan hatodik Phil Broker-regénye szolgáltatta, amelyben a címszereplő rendőr és exkatona a hóborította minnesotai tájba vonul el kislányával és háborús traumáktól sújtott, szintén a hadsereg kötelékébe tartozó feleségével együtt, ahol aztán rövid úton összetűzésbe kerül a szomszéd drogdílerrel. Stallone átiratában a kristálymet-laboroktól hemzsegő louisianai lápvidék a színhely, legfontosabb módosítása azonban az, hogy kihúzza a számításból Broker nejének figuráját, így faragva az érzéki örömök iránt kevés érdeklődést tanúsító, sziklakemény özvegyembert Statham karakteréből.

A filmváltozatban nincs szexuális feszültség és mellébeszélés, a lényeget a játszótéri kakaskodástól az ökölharcokon át a városkába hívott motoros banda támadásáig fokozódó akciószekvenciák jelentik. Feltűnő, hogy Statham all-american családapaként mennyire kilóg a kertvárosi környezetből. Amint arra a helyiek is ráébrednek, Broker minden tekintetben felsőbbrendű, mint ők, tar fejébe húzott baseball-sapkája valójában korona, amely testi és szellemi fölényét hivatott jelezni. A hétköznapi emberek alantas világát a szerencsétlen Bodine család képviseli, ahol csak a legidősebb fiúnak van esze – James Francónak néhány villanás is elég, hogy Gator figurájában egyszerre mutassa meg a nagypályára törő, okoskodó bűnözőt, a gondoskodó testvért és az időzített bombaként ketyegő mániákust. Noha a limitált színészi eszköztárral, de szúrós borostával és még szúrósabb nézésekkel felszerelt Statham marad talpon a végén, a Harcban élve mégis az emlékezetes mellékszereplőknek köszönhetően válik szórakoztató, régi iskolás akcióthrillerré.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11630