KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/október
MAGYAR MŰHELY
• Baski Sándor: A halál angyalai Isteni műszak
• Zalán Vince: Történelem az ablakunk alatt Gyarmathy Lívia: A tér
ODESSA-DOSSZIÉ
• Géczi Zoltán: Köd utánam A nácivadász filmek
• Schubert Gusztáv: A halál fuvarosa Hannah Arendt
REAGAN ÉS HOLLYWOOD
• Andorka György: Végjáték A Reagan-korszak Hollywoodja
• Békés Márton: Elnökszerep Ronald Reagan Superstar
IDŐKÉP
• Varró Attila: A gépeken túl Időutazás és melodráma
• Andorka György: Goldberg-variáció időutazásra Találmány
• Sepsi László: Időkerekek Hajsza a győzelemért
ÚJ RAJ
• Varga Zoltán: Taps a sötétben James Wan démonológiája
ULRICH SEIDL
• Ruprech Dániel: Köztük a kötél Beszélgetés Ulrich Seidllel
FESZTIVÁL
• Barotányi Zoltán: Valamit visz a víz Éltető Víz Fesztivál
MOZIPEST
• Sipos Júlia: Repedések – Budapesti etűdök Beszélgetés Almási Tamással
FILM / REGÉNY
• Bocsor Péter: A kifordított személyiség Irvine Welsh: Mocsok
• Roboz Gábor: Szorul a hurok Jon S. Baird: Mocsok
KRITIKA
• Baski Sándor: Kizökkentő szerelem Adèle élete – 1-2. fejezet
• Margitházi Beja: Illegális élet Epizód egy vasgyűjtő életéből
MOZI
• Zalán Márk: Templom a dombon
• Barkóczi Janka: Barátunk, Superman
• Vincze Teréz: Arthur Newman világa
• Kránicz Bence: Köszönöm, jól!
DVD
• Pápai Zsolt: A 42-es
• Benke Attila: Akira Kurosawa Testőr-filmjei
• Czirják Pál: Élni
• Czirják Pál: A kopár sziget
• Soós Tamás Dénes: Svindlerek
KÖNYV
• Kelecsényi László: Irány Irán Vincze Teréz: Szerző a tükörben
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI
MAGYAR MŰHELY
• Pályi András: „Nem félni semmitől” A nagy füzet

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szökésben

Harmat György

A címbeli menekülésre Doc és felesége, Carol kényszerül – tetemes pénz birtokában –, miután Doc (két társával) kirabolta egy agárverseny-pálya széfjét, majd megölte megbízóját. Üldpzőik számosak. Fő kérdés: megbocsátható-e, ha feleséged a te kiszabadításod érdekében lefeküdt mással? Fő tanulság: ha gyilkolsz, bizonyosodj meg felőle, hogy meghalt-e az, akit megöltél!

Az elvárható szakértelemmel megírt, megrendezett, ám lélektelen (és eleinte ritmusproblémákkal küzdő) kalandsorozatot sokáig némi letargiával nézi a magamfajta. Aztán szaporodnak a csavarások, a szállodai csúcsjelenet pedig kifejezetten izgalmas. Az alkotók itt lövésszámban igyekeznek bepótolni eddigi elmaradásukat a hasonló produkcióktól. Alec Baldwin (Doc) kellően férfias, Kim Basinger (Carol) megfelelően nőies a szerepére, s még bizonyos színészi képességeket is felmutatnak.

Az alapváltozatot Sam Packinpah, az időközben elhunyt westernmester rendezte (ugyancsak The Getaway címmel) 1972-ben, Steve McQuennel a főszerepben. Walter Hill (48 óra) írta annak is, ennek is a forgatókönyvét. A friss remake készítője az új-zélandiból (Roncspalota) angollá (A Bounty), majd amerikaivá (Marie; Cocktail lett filmszakember, Roger Donaldson.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/05 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1157