KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/szeptember
MAGYAR FIATALOK
• Bilsiczky Balázs: Ördögi színjáték Beszélgetés Bodzsár Márkkal
A GIALLO KEZDETEI
• Hegedüs Márk Sebestyén: Krimi és giallo A német kapcsolat
• Varga Zoltán: Rokonszenves hüllők Sergio Martino giallói
• Nagy V. Gergő: Periszkóp a nappaliban Giuliano Petrelli: Szemek a fal mögött
CHILE '73
• Lénárt András: A rend tébolya Chile ’73
FILMISKOLA
• Huber Zoltán: Betűhangolás Szinkron vagy felirat?
• Nevelős Zoltán: Magyar hangja Szinkronkészítők régen és most
CINEFEST
• Takács Ferenc: A város szerelmese Trauner Sándor (1906-1993)
• Csiger Ádám: Nincs olyan, hogy fesztiválfilm Beszélgetés Bíró Tiborral
MOZIPEST
• Sipos Júlia: A városi ember művészete Beszélgetés Dévényi Tamással
MAGYAR FIATALOK
• Kránicz Bence: Passzív ellenállás Nemzedéki közérzetfilmek
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Krízisek és újrakezdések Szemrevaló/Sehenswert
• Barkóczi Janka: Minden egész Karlovy Vary
FILM ÉS IRODALOM
• Gelencsér Gábor: Drámai keretek Cézárnak meg kell halnia; Molière két keréken
• Ádám Péter: Mauriac „fekete angyala” Tékozló szív
• Bocsor Péter: Mit tudott Maisie? Henry James: Maisie tudja
• Varró Attila: Tágra nyílt szemek Mcgehee-Siegel: Maisie tudja
KÖNYV
• Zalán Vince: Hazatérőben Ember a havason. Szőts István 100
TELEVÍZÓ
• Szabó Dénes: Kossuthkifli Beszélgetés Rudolf Péterrel
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI
MAGYAR FIATALOK
• Hirsch Tibor: Kontroll alatt Kádár-kori fiatalok

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Támadás a Fehér Ház ellen 3. – A védangyal bukása

Benke Attila

Angel Has Fallen – amerikai, 2019. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Robert Mark Kamen,

Matt Cook, Ric Roman Waugh. Producer: Gerard Butler, Alan Siegel, Matt O’Toole. Kép: Jules O’Loughlin. Szereplők: Gerard Butler (Banning), Morgan Freeman (Trumbull elnök), Danny Huston (Jennings), Jada Pinkett Smith (Helen), Tim Blake Nelson (Kirby). Gyártó: Millennium Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 120 perc.

 

A hatvanas-hetvenes éveikben járó legendás akciósztárok idős koruk ellenére új és új bevetésekre indulnak (Sylvester Stallone: Rambo V.: Utolsó vér, Arnold Schwarzenegger: Terminator: Sötét végzet, Bruce Willis: Bosszúvágy, Liam Neeson: Dermesztő hajsza). Hozzájuk képest az ötvenet idén betöltő Gerard Butler még fiatal, ám az ő Mike Banningjét már majdnem elsiratta a Támadás a Fehér Ház ellen-sorozat harmadik epizódja, amelyet a színész-producer egy interjúban az X-Men-széria Rozsomákját búcsúztató elégikus Loganhez hasonlított.

Bár kétség nem fér hozzá, hogy a hatalmas közönségsikert arató A védangyal bukása nem az utolsó támadás története, ám szembetűnő, hogy idősödő színészek játsszák jellemzően megfáradt, bizonyos esetekben kiégett hőseit (mint amilyen Banning erdei remeteként élő vietnami veterán édesapja is). Sőt a Támadás a Fehér Ház ellen 3. abból a szempontból még önreflexív film is, hogy a korábban gyógyszerfüggőséggel küzdő Gerard Butler hőse fájdalomcsillapítókon és altatókon él kínzó migrénje és hátfájdalma miatt. Nyavalyái persze nem tántorítják el attól, hogy Harrison Ford A szökevényének címszereplője nyomdokaiban rohanva, az elnök elleni merénylet megszervezésével gyanúsított űzött vadként is megmentse az ezúttal Morgan Freeman által megformált államférfit. Logan-színvonalra senki se számítson, A védangyal bukása inkább A szökevény halovány, szétszabdalt akciójelenetekkel, olcsó speciális effektekkel és triviális logikai bakikkal (például a főhős hátfájdalma egyszerűen elfelejtődik) teli epigonja. A film republikánus, illetve Donald Trump-i üzenettel is bír: az összeesküvés-elméletekkel ellentétben az elnök és emberei nem egyezkednek az oroszokkal (Butler testőrét is ezzel vádolták nyilvánosan), sőt keményen odacsapnak az árulóknak (Banning egykori társának, a konspirációt szervező Jennings-nek).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14298