KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/június
BRIT BRIGANTIK
• Kovács Marcell: Véres hétköznapok Ben Wheatley
• Varró Attila: A világ tetején Brit bűnfilmek
MAGYAR MŰHELY
• Vincze Teréz: „A múltat kell megoldani” Kortárs történelmi filmek
• Schubert Gusztáv: Kísértet-história Kapa, Pepe és a történelem
• Huber Zoltán: Teambuilding a diktatúrában Magyar kult: Állami Áruház
• Kovács Kata: Látszik valami az arcán Beszélgetés Nagy Dénessel
• Bilsiczky Balázs: Spontán égés Beszélgetés Császi Ádámmal
INDIE AMERIKA
• Pernecker Dávid: Hö-hö-hö Mike Judge
• Orosdy Dániel: Sztárok és függetlenek Korszakalkotók – Kortárs amerikai filmrendezők
• Orosdy Dániel: Sztárok és függetlenek Korszakalkotók – Kortárs amerikai filmrendezők
• Horváth Eszter: Társas magány Indie Titanic
• Géczi Zoltán: Az Irgalmatlan Nővérek ultimátuma Beszélgetés Jen és Sylvia Soskával
• Sepsi László: Csak videóra Hatvani Balázs: Gingerclown 3D
FRANCIS SCOTT FITZGERALD
• Varga Dénes: Mindhalálig jazz Fitzgerald és Hollywood
BRIT BRIGANTIK
• Csiger Ádám: Milliók mozija Danny Boyle
FRANCIS SCOTT FITZGERALD
• Varró Attila: Előre a Múltba A nagy Gatsby
FILMISKOLA
• Geréb Anna: Balettbábszínházfilm Alekszandr Sirjajev, az ősfilmes
MOZIPEST
• Erdélyi Z. Ágnes: „Össze tudjuk rakni Budapestből a világot” Koltai Lajos Budapestje
FILM / REGÉNY
• Hegyi Zoltán: Újraolvasó Boris Vian: Tajtékos napok
• Horváth Eszter: Sandacsacsa és Szívtépő Michel Gondry: Tajtékos napok
KRITIKA
• Sepsi László: A legenda magányossága A nagymester
• Gelencsér Gábor: Pinceforradalom Én és te
• Barotányi Zoltán: A selejt bosszúja Elment az öszöd
BRIT BRIGANTIK
• Roboz Gábor: Antihipnózis Danny Boyle: Transz
• Kránicz Bence: Ölésre ítélve Hasfelmetsző Jack a moziban

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Koponyák

Kovács Marcell

 

Az iskola ódon épülete remek kulisszája lehet szívszorító szerelmi történetnek éppúgy, mint a felnőtté válás buktatóiról szóló drámának, de a sötét folyosókon játszódhat izgalmas thriller is. A Koponyák a rossztanuló módszerével minden ismerős témába belekap, majdcsak lesz valami – persze nem lesz.

Az elit egyetemen működő titkos társaság a gyilkosságtól sem riad vissza, hogy a nyilvánosságot elkerülje. A komoly tinifilmes gyakorlattal, ám annál kevesebb karizmával rendelkező Joshua Jackson alakítja a főhős Luke-ot, aki barátja rejtélyes halálát követően veszedelmes nyomozásba kezd az eset felderítésére. A nagypolitika mumusa, egy osztálykülönbségekkel dacoló szerelem, lázadás az atyai zsarnokság uralma alól és a politikai korrektség nagykönyvéből vett sok-sok idézet színesítik a történetet.

A tizenévesekről szóló filmek lassacskán levonuló aktuális hullámának ez a kevésbé meghatározó darabja kockázatos módon sem sorozatgyilkosságokat, sem huncut flörtöket nem kínál nézőinek, de a jóságos szenátor szerepében William Petersen (Élni és meghalni Los Angelesben, Embervadász) szerepeltetése is inkább csak az idősebbeknél jelenthet jó pontot. A cselekmény kiszámítható, a mondanivaló öreges, az akciók fantáziátlanok, izgalomnak nyoma sincs. Ha legalább azt az ételliftet kihasználták volna úgy, ahogy az egy valamirevaló amerikai kolesz-thrillertől elvárható volna…


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/09 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3063