KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Czigány Tamás (1928-2014)

Schubert Gusztáv

Kevesen tudják, hogy Szabó István, Rófusz Ferenc, M. Tóth Géza mellett Czigány Tamás polcán is ott állt egy Oscar. Igaz, csak kicsinyített mása, amit az utolsó körbe jutott jelöltek kapnak. Nagyon nagy elismerés ez is. Czigány Tamás a Részletek Bach Máté passiójából (1965) című kisfilmjére kapta. Soha nem készített játékfilmet, ismeretterjesztő dokumentarista volt, sok-sok remek művészportré és képzőművészeti film (Csontváry, Mednyánszky, Magyar romantika, Magyar szecesszió, A magyar avantgárd születése ), portréfilm (Illyés Gyula, Keresztúry Dezső), közhasznú tévéműsor (Szülők iskolája, Híres könyvtárak) dicséri műveltségét, ízlését, szabad szellemét és beleérző képességét. A képzőművészet iránti fogékonysága családi örökség, felmenői közt ott van Czigány Dezső, a Nyolcak egyik zsenije. A Máté passió nem ismeretterjesztés, nem zenetörténeti illusztráció és nem történelemóra, megrendítő rekviem az angyaliból és a sátániból kontár mód összegyúrt, hasadt emberi lélek fölött.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 3-3. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11832