KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/április
BERLIN
• Schubert Gusztáv: Fekete éjjel közepén Csak a szél
EMBER AZ ŰRBEN
• Géczi Zoltán: Hello, Spaceboy! Űrutazás és film
• Várkonyi Benedek: Ember az űrben Beszélgetés Almár Iván csillagásszal
• Barotányi Zoltán: Égből hullott mesék Kataklizmamozik és tudomány
TITANIC 100
• Hubai Gergely: Száz év ütközései Titanic-filmek
FILM ÉS EROTIKA
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 2. rész
• Harmat György: Előítélet a bőrünk alatt Pasolini, film, homoszexualitás
FILMISKOLA
• Benke Attila: A nagypapa mozijában A némafilm utóélete
• Margitházi Beja: Régi idők új mozija A némafilm utóélete (1990–2012) [RÉSZLET]
MESEFILMTERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyvvel, sorskönyvtelenül Meseterápia – 3.rész
• Varga Zoltán: Százszor volt, hol nem volt… Magyar népmesék 1-100.
MOZIPEST
• Sípos Júlia: „Ebből ismertem meg a Tabánt!” Ráday Mihály Budapestje
KÖNYV
• Bocsor Péter: Könnyűszerkezetes történetek Syd Field: Forgatókönyv
KRITIKA
• Kovács Bálint: Boldogság, gyere haza! Beszélgetés Szirmai Mártonnal
MOZI
• Roboz Gábor: A fekete ruhás nő
• Forgács Nóra Kinga: Bordélyház
• Huber Zoltán: Torrente 4­
• Barkóczi Janka: A vér és a méz földje
• Pálos Máté: A bosszú jogán
• Kovács Marcell: Fehér pokol
• Baski Sándor: Csempészek
• Horváth Eszter: Francia hétvége
• Vajda Judit: Járhatatlan út
• Parádi Orsolya: Szemünk fénye
• Szabó Noémi: A legszebb dolog
• Tüske Zsuzsanna: Lazacfogás Jemenben
DVD
• Bocsor Péter: Ne bántsátok a feketerigót!
• Baski Sándor: A vad gyerek
• Varga Zoltán: Susi és Tekergő
• Sepsi László: A vérdíj
• Géczi Zoltán: Isten haragja

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Junior

Asbóth Emil

Azelőtt a híres színésznőknek a pálya csúcsán nadrágszerep járt. Mostanában a híres férfisztároknak a siker ormán szoknyaszerep dukál. Tony Curtis és Jack Lemmon a Van aki forrón szereti női zenekarának tagjai, Dustin Hoffman Aranyoskám, Robin Williams Mrs. Doubtfire, az apa-házvezetőnő. Beroggyant futballista térdek a magassarkú cipők felett, ondolált parókák, nőimitátor világ-clownok. De ez mind semmi. Arnold Schwarzenegger, a legek bajnoka itt is mindenkin túltesz. Mr. Universe a legizmosabb, a leghalálosztóbb, a legfemininebb macsó: ő állapotos lesz. Nem tévedés. Laboratóriumi körülmények között megtermékenyített petesejtet ültetnek a hasába. Míg a közönséges férfiember pocakja sörtől, galuskától, jóféle steakektől növekedik, a félreállított egyetemi tudós önkísérletében örömteli esemény a testsúlygyarapodás oka. Az üvegcséből kiszabadított, lefagyasztott csipkerózsika-fetus és az elidegenedett sperma romantikus randevúja egy illegális találkahelyen.

Monstruózus komédia nehézsúlyú, tenyeres-talpas poénokkal, amelyek képtelen elrugaszkodottságukban már-már bájosak. A hím-nő lét testi bohóctréfái, a megzavarodott, kettéhasadt tudat, a kan-vágy késztetése és a várandós állapot kívánós, túlzó érzelmessége, az áldott domborulat alatt a férfiszerv egészséges, romlatlan működése. Egyszóval bonyolult ügy. Schwarzenegger saját gyermekének apja és anyja egy személyben, bár a tulajdonjogból egy szórakozott tudóshölgy is részt kér magának, némi joggal, hiszen az ő utólag beazonosítható petesejtjéről van szó. Hogy a bébit béranya szüli meg, ilyet már láttunk a filmvásznon, de a tudományos bérapa merőben új a nap alatt. A férfi lovagiasság legvégső, nem felülüthető aduásza. A nő szolidárisan jelen lehet a szülőszobában.

Az osztrák-német szekréciós humor és az amerikai sikerdramaturgia nászából fogant a biológiai rémmese. De ne legyünk igazságtalanok. Schwarzenegger az utolsóidős kismamák bentlakó tanfolyamán pasztellszínű otthonkájában sokkal jobban mutat, mint halálosztó lézerfegyverrel a kezében. Az életosztó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=413