KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Interjú Istennel

Roboz Gábor

An Interview with God – amerikai, 2018. Rendezte: Perry Lang. Írta: Ken Aguado. Kép: Frank Prinzi. Zene: Ian Honeyman. Szereplők: Brenton Thwaites (Paul), David Strathairn (A férfi), Yael Grobglas (Sarah). Gyártó: Giving Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Feliratos. 97 perc.

 

Világos, hogy ha egy rendező a visszhangtalan játékfilmes bemutatkozását követő több mint húsz évben közel ötven tévésorozaton dolgozott, a mozivászonhoz való visszatérésénél nem érheti be kispályás koncepcióval. Innen nézve teljesen érthető, hogy Perry Lang tavalyi egészestése – amelynek forgatókönyvét a korábban főzőshow-kreátorként induló Ken Aguado írta – szokatlan témát választ: egy fiatalember egy park asztalánál interjút készíthet a vele szemben helyet foglaló Istennel. Az értelemszerűen New Yorkban játszódó cselekmény főhőse egy hitevesztett, Afganisztánt is megjárt újságíró, aki súlyos párkapcsolati krízise idején jut a nem mindennapi lehetőséghez, hogy három félórás etapban kérdéseket tehessen fel a Mindenhatónak, aki egy fess hatvanas férfi alakjában jelenik meg.

Az Interjú Istennel pontosan azt kínálja, amit az alapötlet ismeretében egy kisiparosok által jegyzett, másfél órás amerikai produkciótól várhatunk: Cormac McCarthy helyett átlagos középiskolai filozófiaórákat idéző eszmecseréket, ahol szinte minden kötelező kérdés elhangzik, és valamilyen válaszokat is kapunk, de meglepetésekre sem esztétikai, sem teológiai értelemben nem érdemes számítanunk. Lang tételfilmjén nem érződik, hogy jól körülhatárolt célközönségén túl is lenne ambíciója parázs vitákat gerjeszteni, inkább csak meglévő meggyőződések megerősítésére tűnik alkalmasnak, bár esetleg azok is üdvözölhetik, akik már régóta hisznek benne, hogy az örök mellékszereplő David Strathairnnek közel negyven évnyi gürcölés után kijárt már egy igazán nagy szerep.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/04 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14067