KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Derült égből család

Sárkány Anna

Momo – francia, 2017. Rendezte: Sébastien Thiery és Vincent Lobelle. Írta: Sébastien Thiery. Kép: Jaen-Paul Agostini. Zene: Maxime Desprez. Szereplők: Christian Clavier (Alain), Catherine Frot (Laurence), Sébastien Thiery (Patrick), Pascale Arbillot (Sarah). Gyártó: Curiosa Films. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.

 

Christian Clavier az együgyű francia komédiák negyven éve koronázatlan királya (Marhakonzerv-akció, Zűrös páros, Derült égből család) ismét visszatér a mozikba. Ezúttal nem multikulti családtagokkal vagy betelepülő romákkal kell megbékélnie, mint a Bazi nagy francia lagzik vagy a Romazuri családfőjének, és nem is varázsitalt vedelő nemzeti képregényhőst kelt életre nagy átéléssel; hanem egy siket fiú potenciális apjaként ugrasztja össze a gyomrot. A történet főhősei, Madame és Monsieur Prioux éppen a szokásos bevásárlást végzik a szupermarketben, amikor egy zilált, beszédfogyatékos férfi lép a jólöltözött férjhez és beszédbe próbál elegyedni vele. A torzonborz fiatalember, Patrick este a házukban is feltűnik, és csak azért nem hívják a rendőrséget, mert azt állítja, hogy ő a fiuk. A házaspárnak nem született gyereke, ám míg Prioux úr mindent bevet, hogy bebizonyítsa, a fiúcsaló, a kapuzárási pánikban levő, magányos feleség barátkozni kezd az ötlettel.

A sötét egyszerűség, ami a Jöttünk, láttunk, visszamennénk-sorozat bűzösszájú szolgájában még szerethető volt, itt már egyszerűen ízléstelen. A játékidő 85 percének java részében egy hallássérült és beszédképességében korlátozott emberen kéne röhögnünk, valamint azon, hogyan próbálja meg különböző trükkökkel leleplezni a családfő. A humor két forrásra korlátozódik: a verbális félreértés-sorozatra és az öreg bohóc igyekezetére. A Patrickot alakító Sébastien Thiery egyébként a komédia írója, sőt társrendezője is, akinek eddigi legnagyobb szakmai teljesítménye minden bizonnyal az volt, amikor a 2015-ös Molières-díjak átadásán, a francia kulturális miniszter jelenlétében tartott, és az interneten is elhíresült beszédében a drámaírók hátrányos helyzetét ecsetelte – anyaszült meztelenül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13646