KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Derült égből szerelem

Szabó Noémi

Love Happens­ – amerikai-kanadai, 2009. Rendezte: Brandon Camp. Írta: Brandon Camp és Mike Thompson. Kép: Eric Alan Edwards. Zene: Christopher Young. Szereplők: Jennifer Aniston (Eloise), Aaron Eckhart (Burke Ryan), Judy Greer (Marty), Martin Sheen (Burke apósa), John Carroll Lynch (Walter). Gyártó: Universal Pictures. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 109 perc.

A Derült égből szerelem egy megözvegyült férfi (Aaron Eckhart) története, aki önsegítő sikerkönyvet ír szeretteink elvesztése felett érzett fájdalmunk feldolgozásáról, miközben saját maga a legkevésbé sem tud továbblépni felesége halála után; ekkor azonban a nagybetűs szerelem a férfiakban csalódott virágáruslány iránt (Jennifer Aniston) kizökkenti mindennapjait.

Brandon Camp első saját rendezésű filmjében megpróbált a romantikus komédia jólismert fordulatait felhasználva mélységesen tanulságos történetet alkotni, aminek két szomorú következménye lett: egyrészt, a rendkívüli üzenet miatt elhanyagolta a szerelmi szál ábrázolását; másrészt kínos alapossággal rágja a néző szájába az őszintétlen, és főleg sablonos életvezetési tanácsot (az élet megy tovább). Nem elég tehát, hogy a komolykodó vígjáték minden olcsósága kiütközik a filmen, még a műfaj vállalását sem képes teljesíteni, mert nem tud életet lehelni a szereplőkbe és a helyzetekbe; a szerelmi szál körülbelül olyan érzést kelt, mintha azt néznénk, ahogyan az Aaron Eckhart kartonfigura egy Jennifer Aniston-arcú próbababával randizik a Forgatókönyvírás kezdőknek című könyv romantikus komédia fejezetében, és akkor az elnagyolt mellékszereplőkről még nem is beszéltünk (Martin Sheen lehetne kivétel a gyászoló após szerepében, de a film végére azért őt is sikerül közhelyessé tenni). A végeredmény plasztik bölcsesség fantáziátlan csomagolópapírban – meglehetősen kiábrándító darab.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/01 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10021