KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/január
• Muhi Klára: Képtelen év Filmrendszerváltás 2011
• Barkóczi Janka: Válságok és választások Beszélgetés Fliegauf Bencével
• Kolozsi László: „Ez lesz a legnehezebb filmem” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kovács Bálint: „Mint lúd a jégen” Beszélgetés Körösvölgyi Zoltánnal
PIXEL VS. CELLULOID
• Ádám Péter: A fejlődés ára Digitális mozi

• Huber Zoltán: Kóma és virágzás Beszélgetés Szabó Gáborral
SPORTMOZI
• Varró Attila: Az utolsó dobás Film és baseball
• Bikácsy Gergely: Sakk a művészetnek! Bábok és filmek
• Varga Dénes: Lyukra játsszák A svindler
SZÍNÉSZ/RENDEZŐ
• Baski Sándor: A politika hálójában George Clooney filmjei
• Géczi Zoltán: A nevem Jackie A Jackie Chan-brand
SCHORM/KISHON
• Zalán Vince: Minden rossz és minden jó Evald Schorm 2. rész
• Barkóczi Janka: Van szerencsénk Ephraim Kishon, a filmrendező
FILMISKOLA
• Margitházi Beja: Képi balett Résfilmek és egyéb kísérletek

• Bilsiczky Balázs: A kikerülőművész Beszélgetés Kardos Sándorral
FILM / SZÍNHÁZ
• Roboz Gábor: Mint a vakablak Yasmina Reza: Az öldöklés istene
• Varró Attila: Négy fél között Roman Polanski: Az öldöklés istene

• Forgách András: Ördöge van Faust
KRITIKA
• Vajda Judit: Csoda Le Havre-ban Kikötői történet
• Pápai Zsolt: A szívem visszahúz Kopaszkutya Kettő
MOZI
• Barkóczi Janka: Martha Marcy May Marlene
• Varró Attila: Texas gyilkos földjén
• Kovács Kata: Fifti-fifti
• Hlavaty Tamás: Álcák csapdája
• Kolozsi László: Szűz vonalban
• Forgács Nóra Kinga: Legjobb szándék
• Vincze Teréz: Retró szerelem
• Sepsi László: Ördögsziget
• Baski Sándor: A rend őre
• Kovács Marcell: Trancsírák
• Alföldi Nóra: Jack és Jill
• Tüske Zsuzsanna: SOS Love: Az egymillió dolláros megbízatás
• Nevelős Zoltán: Mission Impossible: Fantom protokoll
DVD
• Pápai Zsolt: Szövetség az ördöggel
• Czirják Pál: Csillagosok, katonák
• Nagy V. Gergő: Greenberg
• Varga Zoltán: Végső menedék
• Tosoki Gyula: A szabadság himnusza
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ismeretlen férfi

Kovács Marcell

Unknown – japán-kanadai-amerikai-brit-német-francia, 2011. Rendezte: Jaume Collet-Serra. Írta: Oliver Butcher, Stephen Cornwell. Kép: Flavio Martínez Labiano. Zene: John Ottman. Szereplők: Liam Neeson (Dr. Martin Harris), Diane Kruger (Gina), January Jones (Elizabeth Harris), Frank Langella (Rodney Cole). Gyártó: Dark Castle / Studio Babelsberg / Studio Canal. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 113 perc.

A mai, modern thrillerben kötelezõ szuszpenz-jelenet, amikor a kincset érõ digitális tartalom megszerzésén ügyködõ fõhõs feszülten figyeli, ahogy a monitoron a letöltés elõrehaladtát jelzõ csík komótosan kúszik a száz százalék felé, miközben a folyosóról egyre hangosabban hallatszik a közeledõ fegyveresek dobogása. Az Ismeretlen férfiban nincs ilyen jelenet. A Berlinben bonyolódó paranoiás-konspirációs történetben fülkébõl telefonálnak, sehol egy laptop, és nem használnak mobil internetet. Olyan régi vágású mindenki, hogy az ember biztosra veszi, a film egy klasszikus vonalvezetésû, korabeli hidegháborús kémtörténet leheletnyit aktualizált feldolgozása.

De nem így van, az alapanyagul szolgáló regény még tízéves sincs, inkább arról lehet szó, hogy az alkotók a 24 és a Bourne-trilógia kaptafájára készülõ hitech-thrillerek dömpingjében egy korábbi thriller-hagyomány felelevenítésével kínálnak alternatívát. Az Ismeretlen férfi összeesküvõi sárgult könyvlapok szövegébe rejtik kódolt üzeneteiket, és kedvesen avíttas viselkedésük egyedi bájt kölcsönöz az egyébként cseppet sem eredeti mozinak. A Bourne-remake amnéziás sztoriját látjuk viszont a hatvanéves korára akcióhõssé lett Liam Neeson kissé harrisonfordos fazonjára szabva, az Õrületet és A szökevényt idézõ pillanatokkal. Aki az Elrabolva macsós erõszakosságára számít, csalódni fog. A rendezõ Jaume Collet-Serra elõzõ filmjében, Az árvában az örökbefogadott bestia nem kevésbé sablonos sztorijából egyszerû, de hatásos eszközökkel nyomasztó családi drámát kerekített. Figyelme most is fõhõse személyes krízisére fókuszál, az akciófilmes elvárásoknak egy erõltetett, a régimódi cselekménybõl bántóan kitüremkedõ autós üldözéssel igyekszik eleget tenni, de csupán mérsékelt sikerrel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/04 . old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10606