KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/december
TINTIN
• Bayer Antal: Ideáll egy belga Tintin képregények
HATÁRSÁV
• Horeczky Krisztina: Apa, Fiú, Szentlélek Mundruczó színháza
NEKROLÓG
• Orosdy Dániel: Andrew Laszlo 1926–2011
HERSKÓ
• Muhi Klára: Prospero odavan Herskó János
• Mitrovits Miklós: „Nem akartam rossz kompromisszumot kötni” Beszélgetés Herskó Janossal
MADÁCH/JANKOVICS
• Hirsch Tibor: Emberrajz Az ember tragédiája
• Schubert Gusztáv: Ádám a vérzivatarban Madách és Jankovics
DR. GONZO
• Géczi Zoltán: Hunter kontra Hollywood Hunter S. Thompson-adaptációk
• Varró Attila: A kis Gatsby Rumnapló
TARSEM SINGH
• Baski Sándor: Barokkos képzelet Tarsem Singh
• Megyeri Dániel: A nyúlon túl Tarsem Singh videóklipjei
TINTIN
• Hlavaty Tamás: Az igazi ifjú Indiana Jones Tintin kalandjai
FILMEMLÉKEZET
• Zalán Vince: Minden rossz és minden jó Evald Schorm 1. rész
• Takács Ferenc: Az ördög cimborája Gabriel Pascal
ÖKOFILMEK
• Gerdelics Miklós: Digitális Gaia Ökológiai videójátékok
• Barotányi Zoltán: A világ nélkülünk Élet az ember után
MOZIPEST
• Palotai János: Várostérkép Új Budapest kortárs filmen
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Kibervitézek Hacktion
FESZTIVÁL
• Babiczky László: A tudás-alapú mozi Szolnok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Lépésirány Paul Schrader: A transzcendentális stílus a filmben
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Férfibú Mordecai Richler: Így látta Barney
• Vajda Judit: Férfibú Mordecai Richler: Így látta Barney
• Roboz Gábor: A fősodor verziója Richard J. Lewis: Barney és a nők
KRITIKA
• Pintér Judit: Vatikáni vakáció Van pápánk!
MOZI
• Margitházi Beja: Elena
• Roboz Gábor: Szent György megöli a sárkányt
• Kolozsi László: Almanya, a török paradicsom
• Forgács Nóra Kinga: Az én Amerikám
• Sepsi László: Lopott idő
• Nevelős Zoltán: Válogatott gyilkosok
• Lovas Anna: Csizmás, a kandúr
• Fekete Tamás: Karácsony Artúr
DVD
• Sepsi László: Idegen arcok
DROGFILMEK
• Czirják Pál: Szerelmi álmok (Liszt)
DVD
• Nagy V. Gergő: Hétpróbás gazemberek
• Tosoki Gyula: Nem írnek való vidék
• Pápai Zsolt: Morituri
• Varga Zoltán: Torrente 4. – Halálos válság
• Bata Norbert: Batman: A kezdet kezdete
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Halálos szerelem

Kránicz Bence

The Necessary Death of Charlie Countryman – amerikai, 2013. Rendezte: Fredrik Bond. Szereplők: Shia LaBeouf, Evan Rachel Wood, Mads Mikkelsen. Forgalmazó: MediaPro. 108 perc.

 

Elátkozott, botrányokkal tarkított forgatásokból nem egyet tudnánk felidézni, de a balszerencse sújtotta filmtervek java részére nem kultstátusz, hanem a feledés homálya vár: minden Apokalipszis, mostra tucatnyi Halálos szerelem jut. Fredrik Bond bemutatkozó rendezése körül egyre csak szaporodtak a rossz előjelek, a megfelelő kelet-európai helyszín utáni elhúzódó kereséstől a női főszereplő cenzúra miatti felháborodásáig (az erőszakszekvenciák maradhattak, de az orális szexben részesülő hősnő látványa sok volt a producereknek), nem is beszélve Shia LaBeouf művészi programjáról. A hírek szerint ugyanis a fiatal sztár a method acting jegyében nem ritkán kábítószerek hatása alatt állt a kamerák elé, a rendszeres fürdéstől viszont tartózkodott. A többször elhalasztott premier után hat napig műsoron tartott, néhány ezer dolláros bevétellel leszereplő film eredeti címe, a Charlie Countryman szükségszerű halála így a fogadtatás szempontjából önbeteljesítő jóslattá vált, pedig a végeredmény egyáltalán nem érdektelen munka.

Az édesanyját gyászoló Charlie Bukarestbe utazik, hogy megtalálja önmagát, a véletlenek összjátéka révén azonban egy gengszter nőjével kerül közelebbi kapcsolatba – innentől a csellengés helyett arra koncentrál, hogy mentse az irháját. A magának való, kiábrándult fiú nevelődési történetének nem tesz jót, hogy a rendező a játékidő előrehaladtával megfeledkezik a nyitány ígéretes, a főhős belső világát is megelevenítő közelítésmódjáról, mindinkább a thriller-lecke felmondásába fektetve az energiáit. Bond atmoszférateremtő készségét dicséri ugyanakkor a bukaresti kolorlokál ihletett, érzéki ábrázolása, és LaBeouf igyekezete is elismerésre méltó: a sebezhető, szerelemre éhes Charlie-t emésztő lázas izzás megmutatása valódi színészi tehetségről árulkodik.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11888