KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/október
A GYILKOS LELKE
• Mezei Sarolta: „Akarsz-e játszani halált?” [RÉSZLET] A slasher pszichológiája
NEKROLÓG
• Gazdag Gyula: Romvári József 1926–1911
MALICK
• Varga Dénes: A felperzselt Éden Terrence Malick: táj és természet
• Hubai Gergely: Mozart, Wagner, Zimmer Malick filmzenéi
IZLAND
• Tornai Szabolcs: Retrómorál Baltasar Kormákur
• Géczi Zoltán: Észak-déli átjáró Lélegezz!
• Pintér Judit Nóra: Sorsvesztők Izlandi vérvonal
A GYILKOS LELKE
• Szabó Ádám: Hideg, sötét csendben Bérgyilkosballadák
• Varró Attila: Öreg gyilkos Harry Brown
APOKALIPSZIS ÉS MELANKÓLIA
• Pintér Judit Nóra: A magányos bolygó Melankólia
• Baski Sándor: Az apokalipszis melankóliája Határhelyzetek
VALÓSÁGMÁSOLATOK
• Jankovics Márton: Megkettőzve Hasonmás-filmek
• Király Hajnal: A hely szelleme Utazások Itáliába
HATÁRSÁV
• K. Horváth Zsolt: Dada és humor A.E. Bizottság: Jégkrémbalett
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Az informáltság illúziója Gazdasági hírek
FILMHÉT
• Buglya Zsófia: Globálkolorit Osztrák Filmhét
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Ford Scorpio James Sallis: Drive
• Sepsi László: Amerikai kelepce Nicolas Winding Refn: Drive – Gázt!
KRITIKA
• Vajda Judit: Négy évszak meséi Mike Leigh: Még egy év
• Kovács Kata: Hideg sör, gyönyörű lányok Sofia Coppola: Made in Hollywood
• Gorácz Anikó: Iskolapéldák Iskolák és rendszerek
• Palotai János: Művészettörténet-írás kamerával A Nyolcak nyomában; Átrajzolt film
• Pápai Zsolt: Fertelmes felvilág A vizsga
MOZI
• Zalán Márk: Egy fehér, fehér világ
• Nevelős Zoltán: Animal Kingdom
• Alföldi Nóra: Őrült, dilis, szerelem
• Pápai Zsolt: Submarine
• Baski Sándor: Pótpasi
• Forgács Nóra Kinga: Angèle és Tony
• Roboz Gábor: Néma csönd
• Varga Zoltán: Végső állomás 5 – 3D
• Sepsi László: Végső állomás 5 – 3D
• Szabó Noémi: Jane Eyre
• Kovács Marcell: Cápák éjszakája 3D
• Tüske Zsuzsanna: Colombiana
• Varró Attila: Fertőzés
• Vajda Judit: A guardista
• Sepsi László: Johnny English újratöltve
DVD
• Varga Zoltán: Szex a neten
• Pápai Zsolt: Közös titkunk
• Sepsi László: Pokolba az élettel

• Vincze Árpád: Kutyahideg
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Barátság extrákkal

Alföldi Nóra

Friends with benefits – amerikai, 2011. Rendezte: Will Gluck. Írta: David A. Newman és Keith Merryman. Kép: Michel Grady. Zene: Szereplők: Justin Timberlake (Dylan), Mila Kunis (Jamie), Patricia Clarkson (Lorna), Jenna Elfman (Annie), Gyártó: Castle Rock Entertainment / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

A romantikamentes szexpajtási viszony a notórius 60-as évek óta örvend igazán nagy népszerûségnek, a téma azonban 2011-ben különösen felkapott a mozgóképes közegben; idén a Csak szexre kellesz mellett a Barátság extrákkal sõt egy ropogós sitcom is mókát ûz az érzelmektõl sterilizált párkapcsolatok közegébõl. A kacagásra persze minden jogalap megvan, hiszen köztudott, hogy az érzelemmentes szex egyenesen paradoxon – az önámítás és visszásságok viszont minden komédia alapjait jelentik, nem beszélve arról, hogy az érzelmek elfojtásának rögös útját hagyományosan morális banánhéjakkal és élcelõdõ csipkelõdésekkel szórta tele Ámor.

A Barátság extrákkal fõhõsei sem menekülhetnek sorsuk elõl, friss ismeretségük és kollegiális viszonyuk rendkívül fürgén csap át haveri szexbe. Miután megesküdtek az i-Pad Biblia-alkalmazásra, hogy köztük szerelem bizony sose lesz, aktusaikat szemérmetlen beszólások és magatartásformák egészítik ki, melyeket két Central Park-i szendvics között széles sávú internetnél is gyorsabb párbeszédek tetéznek. Minden forgatókönyv szerint halad, a barátságot kendõzött szerelem, sértõdés, gyors összeveszés és happy ending követi – ám Will Gluck filmje véletlenül sem a zsánerrel való zsonglõrködés miatt érdekes, sokkal inkább azért, mert a darab úgy pörög a kortárs kultúra legmenõbb kiegészítõinek sodrában, mintha egy legújabb androidos telefon érintõképernyõjét tíz ujj simogatná egyszerre. A merchandising csoda kezdõdik Justin Timberlake szerepeltetésénél, folytatódik a slágerlistás dalok folyamatos búgásával, a záporozó kommentekkel és a pazar cameókkal, zárul a csodatermékek hasznos kiaknázásával és a flashmob-intézmény musical felé kacsintó alkalmazásával. A Barátság extrákkal középszerû romkom, tartozékainak hála viszont virágba borul és szívélyes egynyári kalanddá terebélyesedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10784