KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/április
FILMSZEMLE UTÁN
• Gelencsér Gábor: Finomhangolás Játékfilmek
• Pápai Zsolt: Túlságosan csendes magány Kísérleti és kisjátékfilmek
• Muhi Klára: Széna vagy szalma? Dokumentumfilmek
• Hirsch Tibor: Megváltás, ha ólálkodik Bibliotheque Pascal
APOKALIPSZIS MOST
• Sepsi László: Átokföldjén Válság és poszt-apokalipszis
• Nevelős Zoltán: A vég és a kezdet John Hillcoat: Az út
• Kovács Marcell: Spagetti apokalipszis Olasz Mad Max
BERLINI RETRO
• Ruprech Dániel: Sötét éjjel történt A német film és a film noir
• Schreiber András: Keleti oldal, nyugati oldal Berlin retro
ROHMER
• Bikácsy Gergely: Mosolygó szeminárium Eric Rohmer
EZO TV
• Sipos Júlia: Szellemjárta képernyő Tudomány és ezotéria
• Kemenes Tamás: Szabad-e zsírszalonnát enni fényhez? Ezo TV
• Soós Tamás: A semmittudás egyeteme Tévé és kultúra
• Kolozsi László: Pécsi misztérium Soós Péter: Géniusz, az alkimista
KÖNYV
• Pápai Zsolt: Valaki ott fenn Shawn Levy: Paul Newman
FESZTIVÁL
• Báron György: A kalifa tornya tövében Dubai
KRITIKA
• Csillag Márton: Három könnyű darab Presszó 10 év, Szélcsend, Szinglik éjszakája
• Gorácz Anikó: Emberkísérlet Almási Réka: Team Building
• Reményi József Tamás: Hárman a padon Makk Károly: Így, ahogy vagytok
• Alföldi Nóra: Showban-rosszban Dömötör Tamás: Czukor show
• Varró Attila: Királyi krokettpálya Tim Burton: Alice Csodaországban
MOZI
• Zalán Márk: Elveszett személyek körzete
• Forgács Nóra Kinga: Itt is, ott is
• Baski Sándor: Agora
• Alföldi Nóra: Minden kút Rómába vezet
• Schreiber András: Vigyázat, ehető!
• Barkóczi Janka: Ajami
• Sepsi László: Kecskebűvölők
• Vajda Judit: Igazából apa
• Varró Attila: Kém a szomszédban
DVD
• Alföldi Nóra: The Rolling Stones – Gimme Shelter
• Baski Sándor: Ahol a vadak várnak
• Pápai Zsolt: Szia, anyu!
• Tosoki Gyula: Az alkonyat harcosa

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ilyen a formám

Parádi Orsolya

­The Back-Up Plan – amerikai, 2010. Rendezte: Alan Poul. Írta: Kate Angelo. Kép: Xavier Pérez Grobet. Zene: Stephen Trask. Szereplők: Jennifer Lopez (Zoe), Alex O'Loughlin (Stan), Danneel Harris (Olivia), Eric Christian Olsen (Clive). Gyártó: CBS / Escape Artists. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 106 perc.

 


A csinos egyedülálló harmincas nő gyereket akar, teherbe is esik – mesterséges megtermékenyítéssel. Öt perc múlva megismerkedik egy sármos, szellemes férfival, és indul az romantikus komédia. Ez a vígjáték arról szól, hogy vannak férfiak, akik vállalják és végig is csinálják ezt a nem mindennapi szituációt. Igaz, közben szakítanak vagy háromszor. Ezúttal a fenntarthatóság jegyében helyi alapanyagból organikus kecskesajtot termelő férfi az aktuális pasi. Persze nem árt, ha valaki úgy néz ki, mint Jennifer Lopez, de nem csak ez számít, mert az, hogy jó nő, önmagában még nem biztosíték semmire. Alan Poul (Sírhant Művek) vígjátéka végigkíséri a terhesség idejét, és aki már átment az állapotosság-szülés kombón, vagy látta közelről, az tudja, milyen nehéz a megváltozó testi paraméterekkel egyszerre támadó totális hormonháborút egészséges iróniával kezelni. Ez a film viszont így áll a témához, és saját magát sem veszi komolyan. Görbe tükröt tart az egyedülálló, gyereket vízben szülő, közben mantrázó ősanyák túlkapásai és a játszótéren büszkélkedő mintaapukák elé, miközben az élet igazi császára a hetvenévesen férjhez menő nagyi.

Az amerikai romkomokat végignézve az utóbbi időben ritkán láthattunk ilyen felszabadult, önfeledt örömjátékot, amit itt a legjobb pillanatokban képesek produkálni. J-Lo szemrebbenés nélkül csetlik-botlik, ettől még az állott poénokat is valami friss, screwball-komédiákat idéző energia hatja át. A történettől persze ne várjunk magvas gondolatokat: kiválóan alkalmas arra, hogy egy rosszkedvű, esős napon az anyaság/apaság gondolatával foglalkozó célcsoport kikapcsoljon, bekucorodjon a kanapéba, és hol sírjon, hol nevessen a butuska, de szerethető és jóleső komédián.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/06 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10168