KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/november
ANGER APOKALIPSZISE
• Kecskés Péter: Haragos Apokalipszis Kenneth Anger
PÓKERMOZI
• Schreiber András: A nagy beetetés Tévépóker
AMERIKAI ÁLMOK
• Jankovics Márton: Kertvárosi titkok Született feleségek
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pintér Judit: Tullio Kezich (1928–2009)
• Schreiber András: Bujtor István (1942-2009)
AMERIKAI ÁLMOK
• Vörös Adél: Álommunkák A kertvárosi Amerika
• Barotányi Zoltán: Henyék, lúzerek, Szuburbia Amerika hátsóudvara
PÓKERMOZI
• Deák Dániel: Flush back Pókerfilmek
AZ ISMERETLEN BERGMAN
• Pápai Zsolt: Nők, lelki tájban Robert Altman Bergman-trilógiája
• Gelencsér Gábor: Ördög és pokol Korai Bergmanok
• Tüske Zsuzsanna: Stockholmi randevú Ingmar Bergman: Ez itt nem történhet meg
FORMAN
• Zalán Vince: Sem hazugság, sem utópia Miloš Forman cseh tetralógiája – 3. rész
FRANCIA ÚJHULLÁM
• Dargay Marcell: Lőj a zongoristákra! Az újhullám zenéje
• Jancsó Miklós: Ó, a Nouvelle Vague!
MAGYAR MŰHELY
• Palotai János: Szerencsés ember a felvevőgéppel Beszélgetés Pados Gyulával
FESZTIVÁL
• Wostry Ferenc: Holdonjárók Cinefest 2009
KRITIKA
• Báron György: Történelem félárnyékban Mészáros Márta: Utolsó jelentés Annáról
• Reményi József Tamás: Érintő Mátyássy Áron: Utolsó idők
KÖNYV
• Baski Sándor: Pánik helyett Stachó László – Molnár Bálint: A médiaerőszak
MOZI
• Nevelős Zoltán: The Brothers Bloom – Szélhámos fivérek
• Schreiber András: Egy kurtizán szerelmei
• Parádi Orsolya: Páros mellékhatás
• Forgács Nóra Kinga: Welcome
• Sepsi László: Gamer – Játék a végsőkig
• Vajda Judit: Rémségek cirkusza
• Tüske Zsuzsanna: Julie & Julia – Két nő egy recept
• Varró Attila: Vakító fehérség
• Kovács Marcell: Sorority Row
• Baski Sándor: Ördög bújt beléd
E-MOZI
• Alföldi Nóra: A grófnő
MOZI
• Szabó Noémi: A Holdhercegnő
DVD
• Géczi Zoltán: Chang Cheh mesterhármasa
• Pápai Zsolt: Kis-nagy világ
• Gelencsér Gábor: Próba után
• Varga Zoltán: Leszbikus vámpírok gyilkosai

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékból

Kránicz Bence

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows – amerikai, 2016. Rendezte: Dave Green. Írta: Josh Applebaum és Andre Nemec. Kép: Lula Carvalho. Zene: Steve Jablonsky. Szereplők: Megan Fox (April), Will Arnett (Vernon), Laura Linney (Vincent), Stephen Amell (Casey), Brian Tee (Zúzó). Gyártó: Nickelodeon Movies / Paramount Pictures / Platinum Dunes. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 120 perc.

Tininindzsa-történeti közhely, hogy Kevin Eastman és David Laird képregénysorozata a kezdetektől, egészen pontosan Mark Freedman marketingszakember 1986-os felbukkanásától csupán hátországát jelentette a sokféle kapcsolt árunak, amelyek közé a játékbábuk éppúgy beletartoztak, mint az animációs és élőszereplős filmadaptációk. Miközben az eredeti alkotók komolyabb művészi ambícióik megvalósítására fordították a teknőcökért járó zsíros csekket (Eastman például a legendás Heavy Metal magazin kiadójává vált), Freedman üzleteinek köszönhetően a négy nindzsa azóta is rendre előkúszik a nyolcvanas évek gagyipop-kultúráját rejtő csatornafedél alól.

A Nickelodeon gyártásában, Michel Bay produceri irányításával készült Elő az árnyékból már a második teknőcös filmsorozat középső darabja, amelyben a főhősök többé nem hagyatkozhatnak a külvilág előtt őket képviselő vagy tetteiket magukra vállaló (vagyis az eredeti alkotók és Freedman viszonyát felidéző) April-Vern kettősre, és felfedik a kilétüket New York lakói előtt. A nyitányban még önfeledten ugrándozó és infantilis vicceket mesélő teknőcök kénytelenek kissé megkomolyodni, ehhez pedig nagyszabású akciójelenetek és a Bosszúállók-filmekre hajazó, monumentális finálé dukálnak, a magasban felrobbanó és a felhőkarcolókra potyogó épületrészekkel.

A nyilvánosság réme mellett az emberré válás csábító lehetősége is felsejlik a hősök előtt, Leonardóék belső konfliktusainak kibontására azonban alig marad idő a számos, valódi feladat nélkül hagyott mellékszereplő mozgatása miatt – még Laura Linney is feltűnik a filmben, ki tudja, mi célból. A mókás gonoszok, élükön a Föld meghódítására törő rózsaszín mócsingszörnnyel ugyan mentik a menthetőt, ám kevesek ahhoz, hogy az Elő a sötétségből vicces legyen, komolyan venni viszont lehetetlen a testépítővé renderelt, tinikre véletlenül sem emlékeztető nindzsákat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/07 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12812