KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
   2008/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Schubert Gusztáv: Cyd Charisse (1921-2008)
• N. N.: A Lorna csendje nyerte el az EP filmdíját
JAPÁN '68
• Vágvölgyi B. András: Erósz és mészárlás
• Stőhr Lóránt: A fantázia forradalma Oshima, Terayama, Wakamatsu
• Varró Attila: Pandemónium Mozi Art Theatre Guild
PAUL NEWMAN
• Takács Ferenc: A bilincs és a mosoly Paul Newman
CARPENTER
• Varga Zoltán: Szörnytársaságban John Carpenter műfajai
• Dargay Marcell: Miki egér és a minimalizmus Carpenter filmzenéi
VELENCE
• Schubert Gusztáv: A díjbirkózó szíve Velence
TRUFFAUT
• Ádám Péter: François Truffaut – 3. rész A férfi, aki szerette a mozit
EMBER JUDIT
• Fekete Ibolya: A legbetiltottabb Ember Judit
• Bikácsy Gergely: Újmagyar siralmak Ember Judit
TELEVÍZÓ
• Nánay Bence: A talkshow-paradoxon Késő esti beszélgetőműsorok Amerikában
FESZTIVÁL
• Klacsán Csaba: Helyben hagyva Moveast Nemzetközi Filmfesztivál
KRITIKA
• Kolozsi László: Szétfoszlik és elpereg Fövenyóra
• Báron György: Poppy és Scottie autóba ül Hajrá, boldogság!
• Barotányi Zoltán: Az ember, aki hol volt, hol nem volt A félelem hatalma; Hol az ördögben van Oszama bin Laden?
• Vajda Judit: Vétkesek közt cinkos Lorna csendje
• Tüske Zsuzsanna: Női kontroll Kaméleon
MOZI
• Nevelős Zoltán: Égető bizonyíték
• Schreiber András: Vicky Cristina Barcelona
• Kolozsi László: Érzékeny pont
• Parádi Orsolya: Kínzó együttlét
• Forgács Nóra Kinga: Good
• Varró Attila: A quantum csendje
• Tüske Zsuzsanna: Kínzó közelség
• Donáth Mirjam: Szikraváros
• Baski Sándor: Nói Albinói
• Vajda Judit: Csíkos pizsamás fiú
• Klág Dávid: Film Noir
• Sepsi László: Hazugságok hálója
• Csillag Márton: Csereüvegek
• Pápai Zsolt: Jack, Jack
DVD
• Varga Zoltán: David Cronenberg korai filmjei
• Alföldi Nóra: Holtak naplója
• Pápai Zsolt: Az őrület fészke
• Géczi Zoltán: A sógun szamurájai

             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Junior

Asbóth Emil

Azelőtt a híres színésznőknek a pálya csúcsán nadrágszerep járt. Mostanában a híres férfisztároknak a siker ormán szoknyaszerep dukál. Tony Curtis és Jack Lemmon a Van aki forrón szereti női zenekarának tagjai, Dustin Hoffman Aranyoskám, Robin Williams Mrs. Doubtfire, az apa-házvezetőnő. Beroggyant futballista térdek a magassarkú cipők felett, ondolált parókák, nőimitátor világ-clownok. De ez mind semmi. Arnold Schwarzenegger, a legek bajnoka itt is mindenkin túltesz. Mr. Universe a legizmosabb, a leghalálosztóbb, a legfemininebb macsó: ő állapotos lesz. Nem tévedés. Laboratóriumi körülmények között megtermékenyített petesejtet ültetnek a hasába. Míg a közönséges férfiember pocakja sörtől, galuskától, jóféle steakektől növekedik, a félreállított egyetemi tudós önkísérletében örömteli esemény a testsúlygyarapodás oka. Az üvegcséből kiszabadított, lefagyasztott csipkerózsika-fetus és az elidegenedett sperma romantikus randevúja egy illegális találkahelyen.

Monstruózus komédia nehézsúlyú, tenyeres-talpas poénokkal, amelyek képtelen elrugaszkodottságukban már-már bájosak. A hím-nő lét testi bohóctréfái, a megzavarodott, kettéhasadt tudat, a kan-vágy késztetése és a várandós állapot kívánós, túlzó érzelmessége, az áldott domborulat alatt a férfiszerv egészséges, romlatlan működése. Egyszóval bonyolult ügy. Schwarzenegger saját gyermekének apja és anyja egy személyben, bár a tulajdonjogból egy szórakozott tudóshölgy is részt kér magának, némi joggal, hiszen az ő utólag beazonosítható petesejtjéről van szó. Hogy a bébit béranya szüli meg, ilyet már láttunk a filmvásznon, de a tudományos bérapa merőben új a nap alatt. A férfi lovagiasság legvégső, nem felülüthető aduásza. A nő szolidárisan jelen lehet a szülőszobában.

Az osztrák-német szekréciós humor és az amerikai sikerdramaturgia nászából fogant a biológiai rémmese. De ne legyünk igazságtalanok. Schwarzenegger az utolsóidős kismamák bentlakó tanfolyamán pasztellszínű otthonkájában sokkal jobban mutat, mint halálosztó lézerfegyverrel a kezében. Az életosztó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=413