KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/július
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Szociofotó és szociofilm pályázat
• (X) : Turisták A Nisi Masa európai forgatókönyvíró pályázata

• Bikácsy Gergely: Tükör mögé írt képek Marguerite Duras
• Jeles András: Vaslogika Hrusztaljov, a kocsimat!
• N. N.: Marguerite Duras (1914-1996)
• Varga Anna: A vörös platonizmus Szovjet álomgyár
• Vaskó Péter: A Da Vinci-köd Történelem és misztikum
• Beregi Tamás: Mona Lisa könnyei A Da Vinci-kód
• Molnár György: Szellem a házban Trauner 100
FESZTIVÁL
• Varga Balázs: Szibériától Ibériáig Mediawave
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Kivetítő Magyar plazma
• Pintér Ferenc: Focibelső Férfitévé
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Retró a zsebben Mobil-mozi
• Schreiber András: Magyar dimenzió 3D idehaza
KÖNYV
• Gervai András: A vad Marlon Brando: E dalra tanított anyám
KRITIKA
• Nevelős Zoltán: A háború unokái Napola
• Vízer Balázs: Szentimentális depresszió Facér Jimmy
• Horeczky Krisztina: Lábnyom a vízben Álomturné
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A velencei kalmár
• Köves Gábor: Hard Candy
• Kárpáti György: Poseidon
• Varga Zoltán: Ómen
• Vajda Judit: Kebab kapcsolat
• Nevelős Zoltán: 16 utca
• Parádi Orsolya: Szakíts, ha bírsz
DVD
• Ardai Zoltán: Foglalkozása: riporter
• Pápai Zsolt: Minden vilángol
• Kovács Marcell: Cannibal Holocaust
• Tosoki Gyula: Producerek

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Junior

Asbóth Emil

Azelőtt a híres színésznőknek a pálya csúcsán nadrágszerep járt. Mostanában a híres férfisztároknak a siker ormán szoknyaszerep dukál. Tony Curtis és Jack Lemmon a Van aki forrón szereti női zenekarának tagjai, Dustin Hoffman Aranyoskám, Robin Williams Mrs. Doubtfire, az apa-házvezetőnő. Beroggyant futballista térdek a magassarkú cipők felett, ondolált parókák, nőimitátor világ-clownok. De ez mind semmi. Arnold Schwarzenegger, a legek bajnoka itt is mindenkin túltesz. Mr. Universe a legizmosabb, a leghalálosztóbb, a legfemininebb macsó: ő állapotos lesz. Nem tévedés. Laboratóriumi körülmények között megtermékenyített petesejtet ültetnek a hasába. Míg a közönséges férfiember pocakja sörtől, galuskától, jóféle steakektől növekedik, a félreállított egyetemi tudós önkísérletében örömteli esemény a testsúlygyarapodás oka. Az üvegcséből kiszabadított, lefagyasztott csipkerózsika-fetus és az elidegenedett sperma romantikus randevúja egy illegális találkahelyen.

Monstruózus komédia nehézsúlyú, tenyeres-talpas poénokkal, amelyek képtelen elrugaszkodottságukban már-már bájosak. A hím-nő lét testi bohóctréfái, a megzavarodott, kettéhasadt tudat, a kan-vágy késztetése és a várandós állapot kívánós, túlzó érzelmessége, az áldott domborulat alatt a férfiszerv egészséges, romlatlan működése. Egyszóval bonyolult ügy. Schwarzenegger saját gyermekének apja és anyja egy személyben, bár a tulajdonjogból egy szórakozott tudóshölgy is részt kér magának, némi joggal, hiszen az ő utólag beazonosítható petesejtjéről van szó. Hogy a bébit béranya szüli meg, ilyet már láttunk a filmvásznon, de a tudományos bérapa merőben új a nap alatt. A férfi lovagiasság legvégső, nem felülüthető aduásza. A nő szolidárisan jelen lehet a szülőszobában.

Az osztrák-német szekréciós humor és az amerikai sikerdramaturgia nászából fogant a biológiai rémmese. De ne legyünk igazságtalanok. Schwarzenegger az utolsóidős kismamák bentlakó tanfolyamán pasztellszínű otthonkájában sokkal jobban mutat, mint halálosztó lézerfegyverrel a kezében. Az életosztó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=413